eyzo Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Fikk nettop spilleren min fra verksted. Var brent noen små sikringer som forårsaket støy. For å forhindre dette skulle skje igjen var det en kabel på ca 1.5mm2 fra chassi på spiller til minus på forsterker for å forhindre spenningesforskjell. Men til spørsmålet.. Fikk igjen en utskrift av "viktig ved montering av Pioneer bilstereo produkter" med spilleren. Var mye blablabla.. men stusset på et.. Sitat fra ark- - Blå ledning skal kun benyttes til å styre forsterker og elektrisk antenne. Ved bruk av flere forsterkere må relè monteres (blå ledning benyttes til å styre relè). Forsterker av annet fabrikat, sjekk strømtrekk på remote. Er dette virkelig nødvendig? Å ha relè om du har flere forsterkere. Tidligere har jeg bare tatt rett fre ene forsterkeren til andre. Skulle jo vel ikke ha noe betydning ut i fra det jeg vet.. Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 har selv brukt en remote utgang til å drive fler forsterkere uten problem, men utgangen er nok ikke beregnet for det. og ett rele koster jo ikke mer enn 30 spenn:) Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein1988 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Fikk nettop spilleren min fra verksted. Var brent noen små sikringer som forårsaket støy. For å forhindre dette skulle skje igjen var det en kabel på ca 1.5mm2 fra chassi på spiller til minus på forsterker for å forhindre spenningesforskjell. Men til spørsmålet.. Fikk igjen en utskrift av "viktig ved montering av Pioneer bilstereo produkter" med spilleren. Var mye blablabla.. men stusset på et.. Sitat fra ark- - Blå ledning skal kun benyttes til å styre forsterker og elektrisk antenne. Ved bruk av flere forsterkere må relè monteres (blå ledning benyttes til å styre relè). Forsterker av annet fabrikat, sjekk strømtrekk på remote. Er dette virkelig nødvendig? Å ha relè om du har flere forsterkere. Tidligere har jeg bare tatt rett fre ene forsterkeren til andre. Skulle jo vel ikke ha noe betydning ut i fra det jeg vet.. Det er fordi du kan ikke trekke noe særlig mer enn 500mA fra remote utgangen til CD-spilleren. Du må sjekke hvor mye hver forsterker trekker fra remote ungangen, men hadde jeg hatt flere forsterkere på samme spiller så ville jeg brukt relé. Bare å spørre hvis du lurer på hvordan dette blir koblet opp :) Siter BMW E36 318i - 1995 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet September 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Koble opp relè skal nok gå greit :) Men om strømtrekket blir mere en f.eks 500mA, hva vil da skje? Kan det skade spilleren på noen måte? Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oystein1988 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Koble opp relè skal nok gå greit :) Men om strømtrekket blir mere en f.eks 500mA, hva vil da skje? Kan det skade spilleren på noen måte? Den slår ikke på alle forsterkerene regner jeg med... Siter BMW E36 318i - 1995 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Trekker du for mykje straum ifra remoteutgangen, vil spenningen bli for låg, og forsterkerene vil ikkje skru seg på. Det kan hende spilleren kan ta skade av det. (har ikkje høyrt om det, men det kan hende) I "gamle dager" høyrde eg at remoteutgangen skulle tilkobles maks 2 forsterkara. Ved fleire enn 2 forsterkara skulle det brukes relè. Eg rekner med at dagens spillere bør tåle 2 forsterkere! Men ved fleire enn det, er det like greit å bruke relé. (det er vel ingen vits i å ta nokre sjanser med utstyret!) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg