Gå til innhold

Spørsmål angående remote

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

Fikk nettop spilleren min fra verksted. Var brent noen små sikringer som forårsaket støy. For å forhindre dette skulle skje igjen var det en kabel på ca 1.5mm2 fra chassi på spiller til minus på forsterker for å forhindre spenningesforskjell.

 

Men til spørsmålet.. Fikk igjen en utskrift av "viktig ved montering av Pioneer bilstereo produkter" med spilleren.

Var mye blablabla.. men stusset på et..

 

Sitat fra ark-

- Blå ledning skal kun benyttes til å styre forsterker og elektrisk antenne. Ved bruk av flere forsterkere må relè monteres (blå ledning benyttes til å styre relè). Forsterker av annet fabrikat, sjekk strømtrekk på remote.

 

Er dette virkelig nødvendig? Å ha relè om du har flere forsterkere. Tidligere har jeg bare tatt rett fre ene forsterkeren til andre. Skulle jo vel ikke ha noe betydning ut i fra det jeg vet..

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettop spilleren min fra verksted. Var brent noen små sikringer som forårsaket støy. For å forhindre dette skulle skje igjen var det en kabel på ca 1.5mm2 fra chassi på spiller til minus på forsterker for å forhindre spenningesforskjell.

 

Men til spørsmålet.. Fikk igjen en utskrift av "viktig ved montering av Pioneer bilstereo produkter" med spilleren.

Var mye blablabla.. men stusset på et..

 

Sitat fra ark-

- Blå ledning skal kun benyttes til å styre forsterker og elektrisk antenne. Ved bruk av flere forsterkere må relè monteres (blå ledning benyttes til å styre relè). Forsterker av annet fabrikat, sjekk strømtrekk på remote.

 

Er dette virkelig nødvendig? Å ha relè om du har flere forsterkere. Tidligere har jeg bare tatt rett fre ene forsterkeren til andre. Skulle jo vel ikke ha noe betydning ut i fra det jeg vet..

 

 

Det er fordi du kan ikke trekke noe særlig mer enn 500mA fra remote utgangen til CD-spilleren. Du må sjekke hvor mye hver forsterker trekker fra remote ungangen, men hadde jeg hatt flere forsterkere på samme spiller så ville jeg brukt relé. Bare å spørre hvis du lurer på hvordan dette blir koblet opp :)

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker du for mykje straum ifra remoteutgangen, vil spenningen bli for låg, og forsterkerene vil ikkje skru seg på.

Det kan hende spilleren kan ta skade av det. (har ikkje høyrt om det, men det kan hende)

 

I "gamle dager" høyrde eg at remoteutgangen skulle tilkobles maks 2 forsterkara.

Ved fleire enn 2 forsterkara skulle det brukes relè.

Eg rekner med at dagens spillere bør tåle 2 forsterkere!

Men ved fleire enn det, er det like greit å bruke relé. (det er vel ingen vits i å ta nokre sjanser med utstyret!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår