Gå til innhold

-95 Opel Omega 2.5 V6, noen innspill og meninger?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå solgt calibraen fordi jeg trenger en bil som er mer brukende på vinteren, og samt mulighet til og trekke henger..

 

Har sett på denne omegaen her:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1608938

 

Noen som har noen innspill, og hva en bør se etter osv?

V6 motorene, har jeg blitt fraråda av noen fordi de sier de er så dyre vist du havarerer noe.. men er sjangsen stor for det?

 

Takker for alle innspill og svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en bra bil, kjøpte min på ca 180 000 km, det er også en 2,5 v6 manuell. 2,5v6 er etter min mening den minste motoren som burde stått i den "tunge" bilen. Synes 2.0 16v er noe for liten til bilen. blir slapp.

 

Jeg havarerte motoren på 330 000 km, en råde sletna og laga mos i bunnstykket. Men kan vel skyldes slitte lagre og mye hard kjøring, oljetrykkslampa blinka av og til i siste tiden før havariet, så tips, hvis den blinker osv ikke kjør :P hehe

 

Nå har jeg byttet motor i bilen til 3.0 v6 da :P

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebil, kjempe motor, jeg hadde en 95- 2.5 cd manuell kasse, tåler mye, bare sjekk kjølevannet når du ser på den, er det brunt , svakt toppdeksel på den og oljekjølern er også et vanligt problem.kansje lette ting og bytte selv, løp og kjøp,

 

eneste jeg kan si om bilen, se etter rust,

 

ellers så har jeg ennå ikke funnet en bil som er mere behagligt og kjøre en den omegan.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår