yengis Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 jeg har senket min 240 med 35mm lesjøforsfjærer (kappet 2runder). men så skal jeg bytte dempere, vet at det finnes mange tråder om dette, og at di fleste anbefaler bilstein clubsport. men lurer på om jeg heller kan satse på: BILSTEIN HEAVY DUTY: -FRONT: P36-0081-H0 -REAR: B46-0296-H1 BILSTEIN TWIN TUBE -FRONT: PNE-3031-BE -REAR: BNE-1952-BE De Carbon rally: (http://www.rallydelar.se/StotdampFjadrar.htm) noen som vet om noen av disse demperne er kortere enn originalt (egner seg sammen med senkefjærer) kom med anbefalinger. takk :) Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 twin tube er noe original specs greier Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Heavy Duty også, bare de tåler litt mer vekt! :P Jeg kjøpte TC (Touring Class), og de monterte jeg ikke en gang. De var for myke til mitt bruk. :) Gå for Racing/Rally/CS. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 jeg har senket min 240 med 35mm lesjøforsfjærer (kappet 2runder).men så skal jeg bytte dempere, vet at det finnes mange tråder om dette, og at di fleste anbefaler bilstein clubsport. men lurer på om jeg heller kan satse på: BILSTEIN HEAVY DUTY: -FRONT: P36-0081-H0 -REAR: B46-0296-H1 BILSTEIN TWIN TUBE -FRONT: PNE-3031-BE -REAR: BNE-1952-BE De Carbon rally: (http://www.rallydelar.se/StotdampFjadrar.htm) noen som vet om noen av disse demperne er kortere enn originalt (egner seg sammen med senkefjærer) kom med anbefalinger. takk :) Hei.. Hvis De Carbon demperne har den samme settingen som de gode gamle "GULE R-Sport demperne" så hadde eg gått for de, meget godt oppsett. De har samme kompresjon og rebond som Bilstein rally..De er korte. og ja det var De Carbon som produserte de gule R-Sport demperne. en gang i tiden.. De demperne krever en ganske kraftig fram fjær pga hard rebond. Men når du har kappet to runder på en senke fjær så kan de gå bra. Det blir ganske stivt til en gatebil. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Hvis det er samme settinga på de Decarbon demperene som de gode gamle R-sport demperene så er det bare å løpe å kjøpe.. En kompis som hadde fullt R-sport oppsett på 240 for noen år siden og det fungerte veldig bra! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Når dere sier "bra" og sånn. Bra til hva? Jeg vil ha noe som er bra både til grusveg og asfaltbanekjøring. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 CS fungerer i hvert fall på veien, mer behagelig enn f.eks. Gule Koni (etter min mening). Det er jo en helt annen demperteknologi bak CS enn GK. Hvis du vil kjøre behagelig rundt som i en Mercedes, så velger du ikke slike dempere uansett. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 kansje jeg skal gå for decarbon da, siden di er kortere. og jeg har jo hørt endel gode rykter om di :) Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Korte dempere er supermust når du har lesjøfors, og i hvert fall når du har kappet. Gule Koni + originale Lesjøfors fungerer ikke hvis du jekker bilen opp. Man kan montere og demontere fjærene uten å bruke fjærklemmer, og uten å få noe i trynet. Null press på fjæren når vekten til bilen er fjernet. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Når dere sier "bra" og sånn. Bra til hva? Jeg vil ha noe som er bra både til grusveg og asfaltbanekjøring. Bra er vel ment til gatebruk på vanlig asfalt vil jeg tro,siden det er der vi vanligvis ferdes.. Kan vel vanskelig få både i pose og sekk når aktiv kjøring på grusvei krever litt mere fjæringsvei og litt mykere dempere mens asfaltbanekjøring på helt slett og fin asfalt kan man bruke stivere dempere.. poenget er at hvis man vil ha noe som fungerer til alt så kan man ikke det hvis man ikke har omtrent ubegrenset med midler og får tak i elektronisk styrte dempere med magnetisk væske.. og selv da blir det ikke optimalt for all slags bruk da det er mer enn dempere på et hjuloppheng som virker inn.. Da må man innse at man må kjøpe det man trenger for det man har mest lyst bilen skal fungere best til! kan jo sef. kjøpe noe som fungerer til litt allround men da blir det sjelden så veldig bra.. er vel sånn en flerserie standard bil er bygd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Pappa hadde decarbon rundt om på 244 turbon som han hadde en gang i verden - tok inn vann gjorde fram demperne dvs dem spekte om vintern. Fikk ikke byttet dem eller så. ble så han tok dem av og monterte noen andre :) får vell se om jeg finner dem en dag i fjøse.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Huff da er DeCarbon bare dritt da! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 jeg hadde gule R sport dempere som tilsvarer decarbon demperne, og rally fjærer som er tjukke som faen og det ble stivt og fint og kjøre med på veien :) trengte ikke bremse ned når jeg så fartsdumper, ga bare ekstra gass! :D Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet September 17, 2007 Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 Huff da er DeCarbon bare dritt da! ;) Neida, er gode dem. mulig det var noe feil med dem han fikk, vet ikke jeg. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yengis Skrevet September 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2007 hørtes jo litt skeptisk ut d dær uhellet med decarbon demperan t fardin. men sikkert bare et tilfelle?! får vi håpe Siter facebookprofil '88 745GL bruksbil '76 242L prosjektbil '92 240 classic bygd opp og solgt, savn! :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.