Gå til innhold

hvilke støtdempere?

Ranger emnet


yengis

Anbefalte innlegg

jeg har senket min 240 med 35mm lesjøforsfjærer (kappet 2runder).

men så skal jeg bytte dempere, vet at det finnes mange tråder om dette, og at di fleste anbefaler bilstein clubsport.

 

men lurer på om jeg heller kan satse på:

 

BILSTEIN HEAVY DUTY:

-FRONT: P36-0081-H0

-REAR: B46-0296-H1

 

BILSTEIN TWIN TUBE

-FRONT: PNE-3031-BE

-REAR: BNE-1952-BE

 

De Carbon rally: (http://www.rallydelar.se/StotdampFjadrar.htm)

 

noen som vet om noen av disse demperne er kortere enn originalt (egner seg sammen med senkefjærer)

 

kom med anbefalinger.

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har senket min 240 med 35mm lesjøforsfjærer (kappet 2runder).

men så skal jeg bytte dempere, vet at det finnes mange tråder om dette, og at di fleste anbefaler bilstein clubsport.

 

men lurer på om jeg heller kan satse på:

 

BILSTEIN HEAVY DUTY:

-FRONT: P36-0081-H0

-REAR: B46-0296-H1

 

BILSTEIN TWIN TUBE

-FRONT: PNE-3031-BE

-REAR: BNE-1952-BE

 

De Carbon rally: (http://www.rallydelar.se/StotdampFjadrar.htm)

 

noen som vet om noen av disse demperne er kortere enn originalt (egner seg sammen med senkefjærer)

 

kom med anbefalinger.

 

takk :)

 

 

Hei..

Hvis De Carbon demperne har den samme settingen som de gode gamle

"GULE R-Sport demperne" så hadde eg gått for de, meget godt oppsett.

De har samme kompresjon og rebond som Bilstein rally..De er korte. og ja det var De Carbon som produserte de gule R-Sport demperne. en gang i tiden..

De demperne krever en ganske kraftig fram fjær pga hard rebond.

Men når du har kappet to runder på en senke fjær så kan de gå bra.

Det blir ganske stivt til en gatebil.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte dempere er supermust når du har lesjøfors, og i hvert fall når du har kappet. Gule Koni + originale Lesjøfors fungerer ikke hvis du jekker bilen opp. Man kan montere og demontere fjærene uten å bruke fjærklemmer, og uten å få noe i trynet. Null press på fjæren når vekten til bilen er fjernet.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier "bra" og sånn. Bra til hva? Jeg vil ha noe som er bra både til grusveg og asfaltbanekjøring.

 

Bra er vel ment til gatebruk på vanlig asfalt vil jeg tro,siden det er der vi vanligvis ferdes..

 

Kan vel vanskelig få både i pose og sekk når aktiv kjøring på grusvei krever litt mere fjæringsvei og litt mykere dempere mens asfaltbanekjøring på helt slett og fin asfalt kan man bruke stivere dempere..

poenget er at hvis man vil ha noe som fungerer til alt så kan man ikke det hvis man ikke har omtrent ubegrenset med midler og får tak i elektronisk styrte dempere med magnetisk væske.. og selv da blir det ikke optimalt for all slags bruk da det er mer enn dempere på et hjuloppheng som virker inn..

 

Da må man innse at man må kjøpe det man trenger for det man har mest lyst bilen skal fungere best til!

 

kan jo sef. kjøpe noe som fungerer til litt allround men da blir det sjelden så veldig bra.. er vel sånn en flerserie standard bil er bygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hadde decarbon rundt om på 244 turbon som han hadde en gang i verden - tok inn vann gjorde fram demperne dvs dem spekte om vintern. Fikk ikke byttet dem eller så.

ble så han tok dem av og monterte noen andre :)

får vell se om jeg finner dem en dag i fjøse..

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gule R sport dempere som tilsvarer decarbon demperne, og rally fjærer som er tjukke som faen og det ble stivt og fint og kjøre med på veien :) trengte ikke bremse ned når jeg så fartsdumper, ga bare ekstra gass! :D

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår