stian90 Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Dette er så jævla flaut å spørre om, men det får gå. Hvordan kobler man til et bilbatteri? Tre kabler, pluss, minus og dynamo.. I hvilken rekkefølge? Svart og rød kabel.. hvilken er pluss og hvilken er minus? Redd for å gjøre no galt.. hehe. Man får ikke støt om man skrur inn mutterene med fastnøkkel? Nå er jeg flau, nå... håper på svar fort, skal ut å mekke snart :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Dette er så jævla flaut å spørre om, men det får gå. Hvordan kobler man til et bilbatteri? Tre kabler, pluss, minus og dynamo.. I hvilken rekkefølge? Svart og rød kabel.. hvilken er pluss og hvilken er minus? Redd for å gjøre no galt.. hehe. Man får ikke støt om man skrur inn mutterene med fastnøkkel? Nå er jeg flau, nå... håper på svar fort, skal ut å mekke snart :hellothere: Bestandig pluss på først! Rød er pluss! når du skal koble fra ett batteri skal du bestandig ta av jord først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Ok. Pluss samt dynamo først så og minus Også omvendt når jeg skal ta ut et batteri.. Takk for raskt svar :) edit.. skriveleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Og du skal ikke være redd for å få strøm i deg men pass bare på når du skrur på pluss-polen at du ikke legger fasnøkkelen til jord da smeller det litt... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Så jeg kan ikke bruke fastnøkkel når jeg skal skru fast den svarte kabelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Så jeg kan ikke bruke fastnøkkel når jeg skal skru fast den svarte kabelen? det kan du, bare ikke kom borti den røde samtidig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jo det går fint. Men på bil så bruker man metallet i karosseriet som en slags ledning og. Jordingsledningen går bare fra karosseriet og til minuspol ikke sant? Hvis du bruker en fastnøkkel av stål, og den er nær + polen og noe metall på bilen samtidig, blir det kortslutning og du får piggsveis. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Jeg er ikke sikker, det er en Scorpio.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Men prøv deg bare frem, det værste som skjer er at det går galt. :p Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Og hvis det går galt så tømmer du batteriet's strøm enten i deg eller ledningsnettet, men heey, du har fått installert ett nytt batteri :D (Stygg og makaber er jeg i dag) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg