Gå til innhold

Dekk dressing -hvilken holder lengst og gir mest wet look

Ranger emnet


frank_jarle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver å se meg ut etter erfaringer fra dere som har brukt forskjellige produkter.

 

Det jeg er på jakt etter er et produkt som gir dekkene skikkelig nice wet look og holder lenge, holdt på å glemme den mørke fine fargen i dekkene.

 

Har prøvd noe billig "skvip" fra Biltema for lenge siden (før jeg kom over forumet her) men dette forsvant etter noen få dager, greit nok hvis man sprayer på jevnlig.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker wolfgang black diamond tire gel selv, og syntes den er bra, den holder ganske godt på dekkene.

 

Bare pass på å ikke bruke for mye petrolkjemisk(?) dekk glans, den trekker inn i dekkene, og kan gjøre de brune (armor all feks, den benytter jeg kun i hjulbrønn) Vannbassert silicon dekk glans er det beste for dekket, men den trekker ikke inn i dekket, og holder derfor ikke så lenge, men en god en holder lengere en 2-3 dager da.

 

Meguiars NXT gen insane shine tire coating er blank som fy for de som liker det, og holder greit lenge, ellers er Meguiars Endurance high gloss et annet alternativ fra megs, men den har jeg ikke testet.

 

Noen tire shine produkter gir litt mer "sling" en andre, dvs at det kommer sorte prikker/flekker fra dekket på lakken etter at det er påført (dvs når du kjører), lønner seg ofte å vente noen timer før du raser i vei, samt å tøker over dekket etter ca 1 time etter at du har påført dekkglansen.

 

vannbassert dekkglans har ofte en melke hvit konsinstens, mens den petrolkjemiske er klar blank..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med Meguiar's Hot Tire Shine Coating hvertfall. Litt bling og kliss, men holder lenge...Sprayet på for en uke siden, og det har regnet hver dag siden, men det holder enda:)

 

Sammme her! Men den er vanskelig å få tak i! Eneste gang jeg har fått tak i den var i Uddavalla i Sverige.

Meguiar's Insane Tire Shine er veldig blank, men holder ikke så ekstremt lenge.

 

Det har også litt gjøre med hvordan man påfører. Dekket må være tørt. Du kan gjerne spraye på, men gnikk det inn i dekket og vent til dekket er tørt til å bruke bilen.

 

Har hørt mye godt om Pinnacle og DP. Har kjøpt DP, men har ikke fått prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår