Fukaniso Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Jeg har en '89 190E 2.0L som lager en rar lyd... Når bilen går på tomgang og lavt turtall så får jeg en hveselyd fra venstre side av dashbordet, cirka rundt luftekanalen.. Høres ut som at det er en luftlekasje en plass, men kan liksom ikke helt skjønne hvorfor lyden forsvinner på høyere turtall.. Er ikke skurring i høyttaleren, og lyden er der uansett hvor mye jeg setter vifta på.. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 hei. du har vacumlekkarsje på bryteren til høydejusteringen til lysene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jeg har en '89 190E 2.0L som lager en rar lyd... Når bilen går på tomgang og lavt turtall så får jeg en hveselyd fra venstre side av dashbordet, cirka rundt luftekanalen.. Høres ut som at det er en luftlekasje en plass, men kan liksom ikke helt skjønne hvorfor lyden forsvinner på høyere turtall.. Er ikke skurring i høyttaleren, og lyden er der uansett hvor mye jeg setter vifta på.. Noen tips? Jeg har samme opplegg på min 1989 190E 2L ;P Men lyden oppstår bare når jeg har på varme. Står bryteren på kaldluft, er lyden borte ;P Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jeg har samme opplegg på min 1989 190E 2L ;PMen lyden oppstår bare når jeg har på varme. Står bryteren på kaldluft, er lyden borte ;P da har du vacumlekkarsje på vacumdelen bak varmereguleringen. denne styrer noen spjeld til varmeapparatet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 hei. du har vacumlekkarsje på bryteren til høydejusteringen til lysene.. Har en bitteliten følelse av at det meste er vacuumstyrt på denne bilen :P Er dette en enkel sak å utbedre? Men, ville det ikke vært mest logisk å ha vacuum-pumper plassert andre steder enn i dashbordet? Har forsåvidt heller ikke varme i den midterste luftekanalen, kan dette også være et vacuumproblem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Har en bitteliten følelse av at det meste er vacuumstyrt på denne bilen :P Er dette en enkel sak å utbedre? Men, ville det ikke vært mest logisk å ha vacuum-pumper plassert andre steder enn i dashbordet? Har forsåvidt heller ikke varme i den midterste luftekanalen, kan dette også være et vacuumproblem? er noe som er vacumstyrt på disse ja, men det er stort sett helt problemfritt det er bare å skifte selve bryteren til høydejusteringen av lysene, er veldig enkelt. koster ikke mange kronene heller vil jeg tro :) luftdysene i midten er ikke for varme, men er kun kaldluft som kommer i disse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 er noe som er vacumstyrt på disse ja, men det er stort sett helt problemfritt det er bare å skifte selve bryteren til høydejusteringen av lysene, er veldig enkelt. koster ikke mange kronene heller vil jeg tro :) luftdysene i midten er ikke for varme, men er kun kaldluft som kommer i disse.. Jammen, da blir det nok en ny bryter der ja :) Kun kaldluft... Hmmm... kunne vært litt greit å bygget om litt der da egentlig.. Men, det får bli en del av prosjektet hvis jeg beholder bilen hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Jammen, da blir det nok en ny bryter der ja :) Kun kaldluft... Hmmm... kunne vært litt greit å bygget om litt der da egentlig.. Men, det får bli en del av prosjektet hvis jeg beholder bilen hehe er godt varmeapparat på 190en, så ser ikke helt vitsen i det da men ;) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 er godt varmeapparat på 190en, så ser ikke helt vitsen i det da men ;) hehe Er hovedsaklig for å få spredd varmen litt bedre :) Varmer litt fortere når man har varmluft som kommer både fra siden og midten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 men du kan miste endel luft istedet.. jo fler hull og blåse ut av jo mindr luft til hver kanal:) moro og se folk fra nabokommunen forresten:) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg