ole12 Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Altså det beste er å bytte til en 16v G60, så bytte råder og stempel? Eller må den borres opp til 2L? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 kjøp en brukt 16v motor som er bra standsmessig. hørt at ABF motoren er best. den som sitter i golf 3 gti. 150hk orginalt. sørg for at du får rett kompresjon(andre stempel eller feitere toppakning). Også sett turbo på den. biligste måten å få over 300 hk. bruke flere hundre tusen på en g60 er dødfødt. eller du kan gjøre som jeg har gjort. (les i Fluto82's learning by doing 16vt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet September 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Noen som har tips om hvor man kan få tak i 16v motor? Vet at volksport driver og leverer, men uten om de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Noen som har tips om hvor man kan få tak i 16v motor? Vet at volksport driver og leverer, men uten om de? Nærmeste bilhugger, kjøp/salg her og på VACN forumet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Ligger en på AutoDB Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 bruktbildeler.com(eller .no) det er ett nett av mange huggeri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Takker for svar og hjelp:) Skal spare så mye penger så mulig å prøve å bygge en turbomaskin. Var ikke så gira på det før, men så fikk jeg hørre at det er en på jobben som eier en Corrado med Audi S2 understell (tror jeg), 1.8L turbo som er bygget av svenske dahlbäck :pray (han som kjører den golfen med rundt 1000hk) som skal yte rett under 500hk. Utvendig så har han jo rieger bredding så klart:=) Så den er jeg godt messunelig på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 så hva får en vist en hiver på et turbo kit med t3 turbo? har ic mye å si? må den mappes etter på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 trenger vel bare en magisk intercooler da:D så er du vel oppimot hmmm...3-400hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 trenger vel bare en magisk intercooler da:D så er du vel oppimot hmmm...3-400hk? har vi kommet oppi 400hk med denne magiskt ic-en? tror nok ikke det er langt unna sannheten at med 1.1 - 1.3 bar i ladetrykk å alt riktig satt opp så har du rundt 220 et sted.. å det vil jeg tippe går helt "greit" er dette ved orgianl motor? og hvor store er orgianl dysene? har denne ic-en "mye" å si... og hva koster de å mappe? lage en chip? og hvordan? æææ...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 så hva får en vist en hiver på et turbo kit med t3 turbo?har ic mye å si? må den mappes etter på? På 16v eller G60? På G60 havner du vel på 220-230 hk. ATP sitt kit havner på 220, men der er det noe å hente, ihvertfall på kjørbarhet/spool, med litt bedre chip På 16v havner du rundt 300 hk men, vanlig T3 60 er egentlig litt liten på 16v Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 låner denne tråden litt. så om en har en motor så har godt 250000, bør en berre bytte rådelager og toppakning? eller er de noe mer som bør tas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Ta en komp test, om den er dårlig bør du hone opp blokken og i med over dim ringer eller noe. Om det ikker er noen rare lyder og alt er fint så trenger du ikke overhale den. Fyr på noe tykk olje og vær flink med å bytte den når den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.