Gå til innhold

Problem med dieselmotor

Ranger emnet


960T6

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har en skoda pickup (arbeidsbil) med 1.9 diesel. har fått et problem som begynner å bli jævlig kjedelig. motoren starter rett og slett ikke når den er blitt skikkelig varm. dvs den går helt til jeg stopper den selv. det er ikke sjangs til å få fyr på den før motoren er blitt kald igjen.

 

å starte motoren når den er kald er ikke noe problem, så det er vel neppe glødepluggene som er problemet? hørte med et lokalt verksted og de mente det måtte være temp.sensoren som sitter på radiatorslange ut fra motor. bytta den og det hjalp ikke. noen som kan ha en ide om hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med stillverk mener jeg at gasspådrag osv er elektrisk og ikke mekanisk som på gamle fordelerpumper, er en elektrisk boks oppå pumpa istedenfor vaiere osv.

Det vil jeg gå ut ifra det er på en såppas ny bil.

 

Vil nesten tro det er i denne elektronikken feilen ligger..

 

Ut fra boksen på pumpa går det ledninger(6-7stk om jeg ikke husker feil) til et støpsel som vanligvis sitter lett tiljengelig. Her kan man måle seg frem og feilsøke.

 

Mulig du kommer inn via OBD?(diagnose apparat tilkobling) Har du det på bilen?

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med stillverk mener jeg at gasspådrag osv er elektrisk og ikke mekanisk som på gamle fordelerpumper, er en elektrisk boks oppå pumpa istedenfor vaiere osv.

Det vil jeg gå ut ifra det er på en såppas ny bil.

 

Vil nesten tro det er i denne elektronikken feilen ligger..

Vel, dette er billig bygde biler, så det er ikke noe sikkert.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er billig bygde biler, så det er ikke noe sikkert.

 

hehe, joda kan hende det. men er det ikke VAG motor i disse?

 

edit: tok en rask titt i autodata, og var nok ikke vag motor.

Så det var Lucas pumpe på denne, vet ikke helt hvordan det er med stillverk på denne...

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joda kan hende det. men er det ikke VAG motor i disse?

 

edit: tok en rask titt i autodata, og var nok ikke vag motor.

Så det var Lucas pumpe på denne, vet ikke helt hvordan det er med stillverk på denne...

 

her er det nok gammeldags med vaier ja...

 

motoren er ikke noe slappere enn den pleier å være. disse bilene går jo som en dass fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein 96 passat med tilsvarande problem, men den stoppa også av og til, utan forvarsel. På den var det releet til motorstyringa som var defekt.

 

Lyser glødelampa(kontroll-lampa) når du skrur på tenninga når bilen er varm? På passaten lyste ikkje denne når den ikkje ville starte, noko som indikerte null straum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal også høyre releet koble inn akkurat når du skrur på tenninga. Dette skal komme samtidig med at glødelampa slår seg på.

 

Det er uansett ein billig ting å sjekke ut. Trur eg betalte ca 170kr for det.

 

Snakka med ein på jobb i dag som har ein seat cordoba stv. 99mod med 1,6i vw motor, og han virkar til å ha samme problem med sin bil. Så det virkar til at dei hadde ein del dårlege rele på slutten av 90 talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal også høyre releet koble inn akkurat når du skrur på tenninga. Dette skal komme samtidig med at glødelampa slår seg på.

 

Det er uansett ein billig ting å sjekke ut. Trur eg betalte ca 170kr for det.

 

Snakka med ein på jobb i dag som har ein seat cordoba stv. 99mod med 1,6i vw motor, og han virkar til å ha samme problem med sin bil. Så det virkar til at dei hadde ein del dårlege rele på slutten av 90 talet.

 

ok, flotte greier :) skal sjekke det ut og komme tilbake om jeg får fiksa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår