runsun Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Jeg har en lamda sonde med 4 ledninger der varmeelementet er defekt(trekker ikke strøm). Etter det jeg har forstått skal lambdasonden pendle mellom mager/rik bensinblanding og utgangsspenning mellom 0-1volt som går til den elektroniske motorstyringen. Høyere spenning gir rik blanding - lavere spenning gir mager (under 0.3volt) Problemet er at forden bruker mye bensin - ER DET NOEN SOM VET HVORDAN JEG KAN KOBLE LEDNINGENE SLIK AT DEN GÅR PÅ PERMANENT MAGER BLANDING ? mvh Rune S.:drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Du vil ikke at bilen skal gå permanent mager, du vil at bilen skal gå i closed loop. Hvis lambdan din ikke virker bør du bytte den til en som gjør det. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Biltema har jo... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Det der hørtes ikke spesielt smart ut. Hvis den bruker MYE bensin hjelper det ikke å "koble om" sonden. Er nok et eller annet feil, en tempføler f.eks Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg