Gå til innhold

Datasprut...hva er best?

Ranger emnet


suggen

Anbefalte innlegg

Har brukt dette i noen år nå og er veldig fornøyd med det. Lette å bruke og programere. Er ikke sikker på hvor mange belastningspunkter det er men det er nok til vanlig bruk. Det er ikke ideelt om du skal tune for mest mulig effekt selv om mange tunere får veldig bra resultat med det, men det er veldig fint til vanlig gatebil bruk siden det er greit å få en fin effekt ved tuning på gata. Har nå brukt og programert dette på 3 mx-5er og en 300 zx.

 

 

heisann

er det sette noe særlig for en om bygget honda civic med turbo og lyst gass?

 

pris osv på det ?

honda power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil tro haltech er veldig greit. Jeg selv kjøpte brukt microtech fra USA.. Jeg vet ikke helt om jeg greier å anbefale microtech ettersom jeg har hatt så mye surr med det, men kan jo være noe i at det er brukt.

Microtech er ivertfall lett å forstå seg på ved bruk av håndkontroller eller laptop, men mangelfull manual og vansklig å få hjelp gjør det ikke så bra.. Hva er feks vitsen med errorlog når man ikke har peiling på hva som kan forårsake feilen? :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blei jo veldig int....megasqirt så jo ut som et datasprut som mannen på gata kan kjøpe,men kan vanlige mennsker bruke det....hadde blitt veldig glad hvis jeg kunne snakke med noen med erfaring...hvis noen i det hele tatt gidder å gi mob nr da...problemet er jo at det er vanskelig å vite om noe er vits å kjøpe vis man ikke får snakket med noen som har erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, oppi der var det rotete! Har hørt at electromotive har så mange følere i forhold til f.eks haltech... På motoren nå sitter jo alt av følere og dyser etc.. Den har jo 6coiler originalt, hadde blitt pent om jeg kunne brukt de. Her er et bilde av motor med girkasse.

 

Jeg holder for tiden på med en Volvo 240 med slik motor for kunde.

Jeg skal montere Electromoive Tec3r og mappe det ferdig. Kan legge ut resultatet her hvis det er interesse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uhyggelig gammel tråd..

 

Om en er veldig glad i å lære seg alt ifra grunnen av, tror jeg nok en kan få utbytte av megasquirt.. Å si megasquirt er like bra som de kjente spruta, er en merkelig påstand.. Da ville nok de fleste grombilene også kjørt med megasquirt tror jeg.

 

Om en vil ha noe en kan stole på, og få hjelp til det en måtte trenge, uten å være professor, bør en holde seg til kjente merker som f.eks Autronic, haltech og electromotive tror jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megasquirt blir stadig bedre ettersom brukermassen og erfaringen til utviklerne øker. Selve programvaren er jo som kjent et opensource prosjekt på lik linje med Linux osv.

Det jeg føler mangler litt pr. i dag er bedre støtte for bankesensor.

På papiret er det veldig bra ( resolusjon på map for tenning og bensin, funksjoner, loggemuligheter og programvare på PC).

 

Jeg bruker Link ECU i dag og det fungerer som en drøm på MX-5.

Mye av grunnen til dette er veldige gode basemaps og support fra Flyin'Miata.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Data styrt innsprøytning.

 

Eg har Electromotive Tec 2 og er fornøyd med det.

Har vært borti Haltech. De og er greit men den mangler auto tuning,

For å ha sagt det så hadde eg ikke kjøpt programerbar innsprut uten at den funksjonen er med. Autotuning er et must.

Og ja Megasquirt er faktisk bra men mangler autotuning men har real time tuning og mange bra funksjoner.

Bare rundt der eg bor så kjører flere med Megasqirt med godt resultat!

Men du må ha god peiling på elektronikk hvis du skal lodde sammen et sjøl.

Og der er ting du må stille rett ang inntuning av de forskjellige sensorer..

Ja du kan bruke alle originale.

Men uansett så hadde eg sjekket om noen i nærheten kan montere og justere datasprutet som du eventuelt skal kjøpe,

For det hjelper lite å kjøpe Motech hvis ingen i nærheten kan det,

Da hadde eg heller kjøpt megasqurt hvis nabogutten kan det.

For de viser seg at det er programeringen eller tuningen som er det viktigste

slutt resultatet.

 

Mvh

:driving

øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder for tiden på med en Volvo 240 med slik motor for kunde.

Jeg skal montere Electromoive Tec3r og mappe det ferdig. Kan legge ut resultatet her hvis det er interesse for det.

 

Nå er denne bilen ferdig mappet, og resultatet ble bra. Vi tok ut 442 hk og 600 nm ved et ladetrykk på 1,1 bar, på hjula. Kunne helt sikkert ha fått mye mer på høyere trykk, men valgte å stoppe der, da disse blokkene ikke er de sterkeste.

Prisen på dette ble 24.000,- inkl. mva ferdig montert og mappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne bilen ferdig mappet, og resultatet ble bra. Vi tok ut 442 hk og 600 nm ved et ladetrykk på 1,1 bar, på hjula. Kunne helt sikkert ha fått mye mer på høyere trykk, men valgte å stoppe der, da disse blokkene ikke er de sterkeste.

Prisen på dette ble 24.000,- inkl. mva ferdig montert og mappet.

 

 

dyrt...men ka ville effekten kommmet på viss det ikke hadde blitt gjort? stor forskjeld?

Volvo 940 Turbo 93modell

Volvo 740 Gle 86 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår