Honda Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hallo..Noen som har montert b230a med elektronisk tenning i 244før? kunna tenkt meg noen bilder over alt som har med den elektroniske tenningen, en som sier at eg skal ha 4 ledninger innpå coil. Eg har berre 2,problemet er at det ikke er gnist når eg vrir rondt tenninga. Men når eg tar en ledning fra + på batteriet og innpå + på coilen,da starter den..Takker for eventuelle svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 huh.. er det ikke eletronisk tenning på b230a da? på b23a er det stift å jeg har bygd om til eletronisk å det gjikk fint ,tror ikke du skal bruke alle 4 stikkene på coilen tror det var 2 ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hvilken el-tenning har du? Fins vel 2 eller 3 typer.. Er en type med sånn tenningsmodul som man kan bytte ut. Mener dette står på F-motorer.. Og så har du den typen med en grå klump som det kommer ledninger ut av som skal til coil, jord og fordeler.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg vil tro du ikke ha + fra tenningen på coil da. Bare å finne en ledning inne i bilen/motorrom med 12v med tenningen på og ta strøm fra den. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Selvsagt skal man ha + fra tenning inn på fordeler. Det er jo det som er hele poenget med nøkkelen: at man skal vri den om for å starte bilen. ;) Da er det vel bare noe feil med + fra tenninga di. Er ikke værre enn å legge et multimeter over jord på batteri og + på coil, og sjekke om det er strøm der når en annen type vrir om tenninga! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda Skrevet September 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 koblet + frå bat til + på coil..kjørte me dette i går. skulle peile olje og da small coilen. Og no har eg byttet coil og den starter ikke. Får straum innpå coil..men blir ikke straum til ploggane. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Smalt det i coilen? det er ikke tenningsmodulen eller formotstanden som har tatt kveld da? prøv å hold coilledningen 1cm fra jord med en tang med gummihåndtak :) mens du får noen til å kjøre bilen på starteren. er det gnist da så er det noe gærnt med fordelerlokk etc... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 prøv å hold coilledningen 1cm fra jord med en tang med gummihåndtak :) mens du får noen til å kjøre bilen på starteren. er det gnist da så er det noe gærnt med fordelerlokk etc... Er vel en del lettere å bare holde plugg-ledningen som egentlig skal til fordeler, mot jord!? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Enda lettere er det bare å ta en hand i bilen og en i coilledningen, får du ondt, så er det gnist :) (ikke gjør dette om du har pace-maker da) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg