jsolg Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 hei har vært så uheldig at noen vandaler har knust frontruta på min gamle traver. vet at det er dyrt å få ordnet dette siden jeg ikke har forsikring som dekker dette. noen som har gjort det før og veit om det er lett å gjøre det selv? har ikke lyst å betale 4000,- for å få gjort det på verksted. tror ruta er limt fast, men er ikke sikker. mvh. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 er limt rute på 190 ja. er ikke de letteste å bytte rute på heller. men alt er jo murlig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 er det noe spesielt jeg må huske på når jeg skal bytte rute på den? elr er alt vanskelig å en helvettes møkkajobb som alle setter vekk for 4000,- når bilen kosta 14k? Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 har du ny rute da ? tror bare ruta ligger på 3-4000... har ikke byttet min enda, men det er det jeg tror... har men rigtig verktøy, er det ikke avansert å skifte rute, men uten riktig verktøy, er det nok heller vanskelig... går jo selfølgelig, men man må helst få tak i primer, skikkelig rutelim, rutekniv eller tråd.. så er det bare tut og kjør... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 oki men kjøper ikke ny rute, har finni en fin en på huggeren. kjenner folk som kan hjelpe så håper det skal gå bra. verktøyet er nok ikke så vanskelig å få tak i. håper det ikke er så vanskelig, så får bare begynne å ordne. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Glass har en tendens til å bli sprøere med åra,så jeg tror du må ha tålmodighet og god tid for å få den ruta ut hel! Har bytta mange limte ruter på jobben og kan ikke si at mange av de har kommet hele ut :) men de har jo blitt tatt ut for å bli byttet med en ny uansett da! men alt er mulig,det tar bare litt leeengre tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1granada Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Jeg har hørt at når ruta monteres skal den kun hvile på limet, ikke være borti karosseriet, dette for å unngå at ruta sprekker pga. vibrasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Det er ingen limte ruter som presses inn til karosseriet nei... Jeg har ikke jobbet mer enn et år på verksted, men jeg har vært med å byttet noen ruter allerede.. både alene og hjulpet andre med skjæringa... det er TO ruter jeg kan huske som kom hele ut av hullet sitt... En var skåret ut med tråd, og en var skåret ut med kniv.. Jeg tror det er størst sjanse å berge ruta med tråd... Lykke til Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 noen 190'er har en streng inne i rute limen.. om du setter strøm +/- på hver sin ende så smelter limen :) Men er sikkert bare på de nyeste modellene dette.. :/ Du kan jo se litt rundt om du finner noe sånt ! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 E321 !! Dette var interessant.. er det da meningen at limet skal smelte såpass at det bare er å plukke ut ruta, eller er det ment for å myke opp limet før man skjærer ? Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,5-16 turbo Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 kan garantere deg med 99% at du ikke får ut ruta hel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet September 7, 2007 Rapporter Share Skrevet September 7, 2007 sjekket pris på rute idag, siden jeg skal bytte på min bil. 2490kr på mercedesveksted i nærheten. så ville kjøpt en ny rute å ikke brukt en gammel rute, som du sannsynelig ikke får ut av bilen den ståt i uten å sprekke den.men for all del, du kan jo prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg