Recaro Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Mornsann.. var ute å tok meg en søndagstur idag, så møtte jeg på en volvo var veeeldig down for å kjøre omkapp... så vi dro på , selvfølglig var onkel blå ute på motorsykkel og fikk fatt i meg... målte meg til 127 i ei 60 sone, vet man ikke burde tråkke for hardt i 60 sona, men er ei veeldig rett og oversiktelig strekke.. så nå lurer jeg på hva jeg kan få til straff... politiet tok førerkortet mitt i så fall, men snakker vi ubetinget dom, og hvor lenge mister jeg lappen sånn ca.... er så deppa at det er sykt nå... :S Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 en kompis måtte sitte inne i 28 dager for 105 i 50sone. så ubetingen fengsel kan det hende du får ja=\ kjipt det der. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 en kompis måtte sitte inne i 28 dager for 105 i 50sone. så ubetingen fengsel kan det hende du får ja=\ kjipt det der. faen ass... detta blir kjipt hvis jeg må det.. politimannen sa jeg det kunne være formildene at jeg var kun 18 år og ikke hadde hatt lappen lenge... :S Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 formildene å kjøre fort som uerfaren sjåfør? synes det hørtes litt bakvendt ut egentlig! Siter Bmwccn #7477 Bmw E39 520I(solgt) Chevrolet G30 Starmaster(solgt) S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Håkonsen Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 hmm.. med den farten tror jeg det blir døds straff;) Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carleet Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 trur det blir ubetinget dom og bot;) sorry og måtte skuffe deg. en kompis måtte sitte inne 30 dager på hof for 121 i 60 sona... så den er kjip. du får stille opp med advokat i rettsaken når den kommer opp.. du må uansett i retten, alle som mister lappen må det..boten kommer ann på hva inntekten din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Du må nok belage deg på ubetinget fengselsstraff her, ja.. Har sett noe varierende rettspraksis for denne grensen i en 60-sone, men høyere hastigheter enn 110 har jeg tilgode å se at ikke medfører ubetinget, dessverre.. Det er for øvrig ikke riktig, slik det hevdes her at alle som mister førerkortet må møte i retten. Derimot må du påberegne dette, idet overtredelsen er såpass betydelig. Det er heller ikke riktig at botens størrelse fastsettes ut fra inntekt ved hastighetsovertredelser. Dette benyttes ved promillesaker, bortsett fra ved "lavpromille". Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller. Avslutningsvis synes jeg det høres uhyre lite sannsynlig ut at lav alder og begrenset kjøreerfaring skal kunne være noen formildende omstendighet. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 trur det blir ubetinget dom og bot;) sorry og måtte skuffe deg. en kompis måtte sitte inne 30 dager på hof for 121 i 60 sona... så den er kjip. du får stille opp med advokat i rettsaken når den kommer opp.. du må uansett i retten, alle som mister lappen må det..boten kommer ann på hva inntekten din Ikke alle som mister lappen må i fengsel. Jeg godtok alt på stedet (91 i 60), og fikk bare et brev i posten 2-3 uker senere. Men når du kjører så fort at det er fengseslstraff inne i bildet så må du nok i retten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet September 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Du må nok belage deg på ubetinget fengselsstraff her, ja.. Har sett noe varierende rettspraksis for denne grensen i en 60-sone, men høyere hastigheter enn 110 har jeg tilgode å se at ikke medfører ubetinget, dessverre.. Det er for øvrig ikke riktig, slik det hevdes her at alle som mister førerkortet må møte i retten. Derimot må du påberegne dette, idet overtredelsen er såpass betydelig. Det er heller ikke riktig at botens størrelse fastsettes ut fra inntekt ved hastighetsovertredelser. Dette benyttes ved promillesaker, bortsett fra ved "lavpromille". Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller. Avslutningsvis synes jeg det høres uhyre lite sannsynlig ut at lav alder og begrenset kjøreerfaring skal kunne være noen formildende omstendighet. Uff, detta kanke gå bra... :S Var forøvrig Rosenkrantz gata jeg kjørte i.... så man kanke få både fengsel og bot altså... jaja, noe som hjalp litt ihvertfall, men håper jeg får en stooor saftig bot isteden ass,,, Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 hmm.. med den farten tror jeg det blir døds straff;) ojess d blir nok d ja! :violin: Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Uff, detta kanke gå bra... :S Var forøvrig Rosenkrantz gata jeg kjørte i.... så man kanke få både fengsel og bot altså... jaja, noe som hjalp litt ihvertfall, men håper jeg får en stooor saftig bot isteden ass,,, 127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett. Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode. Du får kose deg bak muren en mnd tid. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Du ligger an til å miste lappen i 24-28 mnd. Usikker når det gjelder lengde på fengselsstraff, men du skal ikke se bort fra at det blir ubetinget. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Videre er det atter igjen ikke riktig at du vil idømmes ubetinget fengselsstraff OG bot. For ditt vedkommende vil evt. ubetinget fengselsstraff føre til at bot bortfaller.QUOTE] Hvor har du fått dette fra? Det er da så absolutt ikke uvanlig at folk idømmes ubetinget fengselsstraff OG forelegg/bot... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Han får ikke bot, fordi ræva hans må sone inne! det er derfor han sitter inne såpass for å gjøre opp bota for seg men du, kan du spikre sammen en av de søte MINIATYR pallene du skal lage masse av i cella?:) de er så søte. Og husk å holde rumpa mot veggen:) Lykketil Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 127km/t i Rosenkrantz gata. Det er mange hus som ligger tett opp til den gata. Mange fotgjenger overganger og utkjørsler. Er ikke noe landevei. Her blir det nokk fengsel og en saftig bot. Fengsel får du uansett. Har ikke noe sympati. Å kjøre så fort i Rosen er rett og slett å kjøre uten hode. Du får kose deg bak muren en mnd tid. dette sier du bare fordi du får tunnelsyn av å kjøre i 40 da pysa..! La nå de store gutta få leke med livet på en voksen måte.:drive2 Det jeg derimot er skeptisk til er ikke bare hvordan hyundaien men VÆFFAL volvoen han kjørte mot klarte å oppnå en så høy hastighet... Got NOZ? Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg