Gå til innhold

hva må gjørest for å klare å hente ut 400hk av en 531 topp?

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T5race funker fett... Du trenger ikke større ventiler, men det er vel en fordel med større eksosventiler iaf, blir ikke så veldig ketchup. Større innsugsventiler så flytter du bare effekten opp i registeret etter hva jeg har skjønt.

En svenske bremsa 560hk med std ventiler...

Hvem som porter? Enten en privatperson med lang erfaring, ikke rakettforskere men folk som har drevet med disse motorene i lang tid. F.eks wetterhus, vs motor og sikkert flere.

Hør litt med lokale folk, må da være noen i nærheten som ordner det.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja hvor store vet ikke helt er ikke helt inni det enda,, tja eneste jeg vet om er skinne brd i sarpsborg og jeenspeed enginering porter vet jeg,, pris er usikkert,,

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porting er jo for å få opp sugmotor effekten, og dess høyere den er dess enklere er det å få ut effekt.

 

Så med litt porting og en bedre kam så trenger en ikke lade så mye for bedre effekt.

Større turbo må også til, en som fløder mer.. Alt har jo med cfm og gjøre.

 

1 bar - 100 cfm og 1 bar - 150 cfm er stor forskjell når det gjelder effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre med en gt3071r, t34 e.l med minst 0,63 eksoshus.

Hvis du skal kjøre med lh2.4 så funker det kalas med 610cc dyser, 3,5 toms lmm og turbocenter chips. Jeg kjører det oppsettet på sprutet mitt og det funker helt kalas.

Innsug greier du deg med ett std F innsug, hvis ikke du vil lage ett eget eller bygge om ett svanehalsinnsug da.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er dollaren syyykt lav, så lønner seg å kjøpe fra usa. F.eks atpturbo eller cheapturbo.

LMM tar du bare å napper ut innmaten og setter i ett passene rør og kladder godt igjen rundt med tec7 elns. Jeg kjører med std elektronikk i ett 3,5 toms rør.

Svanehalsinnsuget har bedre utforming og flower bedre. Sammelign det med ett f innsug så skjønner du det lett. Har også ett større "plenum" enn F innsuget.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår