Gå til innhold

Til de som er skeptiske til CLAY (BILDER)

Ranger emnet


jonapett

Anbefalte innlegg

skal vaske og vokse bilen på mandag og vurderer clay. men skal man bare claye hvis man føler nupper ? har ikke følt rundt hele bilen og syns den blir bra med vask og polish, men har nå denne clayen og syns det ser fancy ut :)

 

har kjøpt meguiars pakke med clay og quick finisher. noen som har erfaring med denne ?

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste stedet å finne/kjenne nupper er vel nederst på sidene av bilen, om du clayer bilen ser du fort at det ofte sitter mye dritt på den som ikke er "synlig" men som er der og gjør polerings jobben litt tyngere. test på feks bakluka di for å se, om du ikke har clayet bilen før og den er noen år vil du garantert fjerne rimelig bøss mye vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På karroseriet, bak alle hjul er det alltid mer enn andre steder på bilen. På den bilen jeg tok bilder av her var det helt jævlig rundt hele bilen. Den har ikke blitt polert på flere år, så da samler det seg noen kilo med møkk :) Hadde jeg hatt noen pads og en ny clay hadde jeg satt i gang med å claye, rense, polere og vokse med en gang. Det er sånne biler som gjør bilpleie morsomt. Matt i lakken er den også, så da ser man resultatet etter jobben du nettopp har gjort.... :)

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg er litt redd for at hvis jeg ikke clayer hele bilen så vil jeg ende opp med skoller/skolder (usikker på staving).

 

men man skal vel bruke polish etterpå så da blir det vel jevnt og fint.

 

vaska bilen i dag, men fikk ikke vokset siden voksen ligger og venter på postkontoret. skal gå skikkelig på i morgen, gleder meg :)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taket mitt er laget av stoff :)

 

så jeg starter på bagasjelokket.. skal jeg jobbe meg rundt da ? bagasjelokk, deretter panser..

eller kan jeg gjøre meg ferdig bak, så gå over dørene og ta panseret til slutt ?

 

men; skal man tørke over med MF klut når man er ferdig med et område ? så ikke vesken tørker på lakken tenkte jeg

 

så går jeg over med polish, deretter voks.. blir nok blankt og fint :)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det vsr stoff tak der i gården ja....he he

 

Jobb deg rundt bilen, bagasjelokk og panser først. deretter øvre sider, og til slutt nederst på sidene (der det er værst)

 

Kan godt tørke over med en MF klut når du er ferdig med et panel, kan også være greit å spyle over bilen når du er ferdig med å claye alt for så å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår