Gå til innhold

krav for å få 160-kode på førerkortet sitt.(utrykningskjøretøy)

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da bør du først skaffe deg lappen på (lett) lastebil, og det er heller ikke gratis.

 

robert kjører kranbil til daglig.. tror ikke det funker på klasse M :p

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurk = ambulansepersonell VAR inntil for 2minutter siden i mitt hodet like sannsynlig som Skurk = interiørdesigner/moteskaper/ford ka eier :D :D

 

Skal ha eksamner i helsefag, sosialfag og humanbiologi nå rett rundt hjørnet og starte på ambulansefag til høsten i regi av folkeuniversitetet. Virker som du tar det seriøst og har ordentlig lyst til det og heldigvis ikke pga "fart og spenning" som er litt feil motivasjon; men med ett ønske om å kunne hjelpe andre, samt å gå hjem fra jobb hver dag og VITE at du virkelig har hjulpet noen i dag.

 

Vil aboslutt anbefale deg å gå for å få teoretisk fagbrev og deretter som lærling for å ta praktisk prøve og få autorisasjon. Dette gjør viktigst av alt deg bedre rustet og jo fler med fagbrev, jo bedre,hvis du vil "jukse" (nou kurs og dess like) kan du nok se langt etter å få jobb i storbyene, da er nok dalstrøka innafor mer relevante.

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

anngående utrykningskjøretøy, så har jeg kjøpt meg en ny 940 turbo som har vært snutebil, så det står godkjent som utrykningskjøretøy nederst i vognkortet :)

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anngående utrykningskjøretøy, så har jeg kjøpt meg en ny 940 turbo som har vært snutebil, så det det godkjent som utrykningskjøretøy nederst i vognkortet :)

 

Hehe... Det er kult, men det skyldes nok en liten glipp hos Statens vegvesen.

 

Uansett får du jo ikke noen glede av det, da, for det gir deg jo fortsatt ikke lov til å kjøre for fort eller bryte andre bestemmelser i Vegtrafikkloven :(

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men tror at i 2008 må du ha fagbrev for å kunne få jobb som ambulansearbeider. Da må du først gå VG1 Helse- og Sosialfag og VG2 Ambulansefag. Deretter må du ha to års praksis før du kan gå opp til fagprøve.

 

Så det å være ambulansearbeider er nok en del mer enn bare å "kjøre bilen". Du skal kunne grunnleggende om behandling av pasienter, gjerne i sjokk og med alvorlige og stygge skader. Du skal kunne handle raskt, men samtidig oppføre deg så pasientene kan føle seg trygge. Les på http://www.ambulansearbeider.no

 

Er ikke sikker på om du ser på dette som off-topic, i så fall, si ifra og jeg vil slette innlegget mitt.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir regelrett provosert av den generelle holdningen til ambulanseyrket som ytres her.. Jeg har gått ambulansefag og det er ingen dans på roser å jobbe som ambulansepersonell. Du møter på ALT, det forventes at du skal takle dette på en profesjonell og rolig måte. Det første jeg fikk høre når jeg begynte på Våler var "kommer du hit fordi du har lyst til å kjøre fort, kan du bare snu og gå"

 

Jeg hadde ikke lagt livet mitt i f.eks Skurks hender. No way!

 

Ser han i første posten i denne tråden presterer å si at han kunne tenke seg å kjøre litt ambulanse på hobbybasis.. Er det virkelig mulig å være så langt utpå jordet?damndamn

 

Håper du får testet hvordan ting faktisk fungerer i det virkelige liv mens du er bannet herfra, Skurk. Du trenger det!:crazysant:

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser han i første posten i denne tråden presterer å si at han kunne tenke seg å kjøre litt ambulanse på hobbybasis.. Er det virkelig mulig å være så langt utpå jordet?damndamn

 

Håper du får testet hvordan ting faktisk fungerer i det virkelige liv mens du er bannet herfra, Skurk. Du trenger det!:crazysant:

 

Det er jo fett å kjøre ambulanse på hobbybasis, da. Grisekjøre litt og fortelle noen røverhistorier om blodtilsølte lik osv. Høres ut som om det passer Skurk ganske bra, spør du meg. Problemet er vel bare at denne måten å praktisere ambulansetjeneste på er ganske fjern fra virkelighetens verden :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår