Gå til innhold

Problem med strøm

Ranger emnet


Megamann89

Anbefalte innlegg

Hei.Trenger litt hjelp når det gjelder strøm.Har en 90a dynamo og et exide maxima 900dc på 55a.har bytta kabel som går fra dynamo til starter og fra starter til bateri. Har også bytta jordinga til bateriet. Alt er 50mm.Der er det som går fra bateriet til splitter bak.Der har jeg en La forsterker på 1000 watt Rms med 90ah sikerhets sikring og en 600 watt som har 60a sikring.Når jeg spiller med bra trykk. Merker jeg etter en stund at det begynner å bli lite strøm selv om jeg kjører. Skal bytte til en 120 a dynamo nå. Har også tenkt til å sette inn et bateri til. Hva må gjøres for at ikke bateriene tapper hverandre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en dynamo som fungerer meget dårlig!

Jeg har 70A dynamo som lader ca 65A, og har aldri hatt lite strøm mens jeg kjører... Og Jeg har forsterker som trekker ca 900A på det meste, men da kan jeg ikke sitte i bilen :P

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at hvis jeg gjør det slik så vil bateriene tappe hverandre ? . Det er vell også en fordel at de er samme A styrke ?

Blir det slik jeg kobler da ?

koblingavbateri-1.jpg

 

Riktig sånn du har koblet det der! Men er batteriene ulike/gammelt/nytt osv så trenger du skillerelè etter hva jeg har sett, hørt og lest :)

[-]00 Golf IV GTI Exlusive

[-]91 BMW E36 318i

[x]97 Renault Megane RN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Tenkre å koble sammen et exide maximma 900Dc og et Kinetik HC800.Disse vil vel tappe hverandre siden Kinetik HC800 er på 36 ah og exide maximma 900Dc er på 55 ah

 

Dette vil nok ikke være en ille match.

Grunnen til at batterier tapper hverandre er forskjeller i indre resistans.

Små batterier har høyere indre resistans enn større i samme serie, så jeg vil anta at HC800 ligger ikke så langt unna 900DC.

Ville uansett helst brukt to like batterier...

Dette er en erfaring jeg har gjort meg etter å ha hatt 900DC og Odyssey PC1700 sammen i et par år.

 

Mvh

Stian

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk. men maxxima 900Dc er jo ikke så lett å gjemme bort da. Et lite spm til. Nå som jeg skal ha et bateri til blir + kabelen fra bat nr 1 til bat nr 2 for kort. Hva kan jeg gjøre for å skjøte den uten at det blir formye motstand ?

 

Hva med å sette dit en sikringsholder eller fordelingsblokk?

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha en fordelingsblokk mellom de to batteriene?

 

Jeg ville ha kopplet forsterkerne til hvert sitt batteri hvis det er mulig.

Hvis strekket mellom batteri og forsterker er langt og/eller om kabelen har en mulighet til å komme i klem etc. for så å kortslutte, så hadde jeg satt dit en sikring på denne kabelen.

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår