Gå til innhold

Startproblemer / tungstartet 80 2.0 B4

Ranger emnet


goLd^-

Anbefalte innlegg

Har en audi 80 2.0 med "gasser" 90hk utgaven.

når jeg skal starte den når den er kald, så hender det at den først tenner, så dør den igjen. så må jeg vri på tenninga i 10-20sekunder mens starteren jobber som bare det, gjerne med litt gass, før motoren starter. når den endelig starter så har den ekstremt lavt turtall, er så vidt det er liv i motoren. selv om jeg ruser, så tar det tid før turtallet kommer seg. virker som om motoren ikke går på alle sylindrene.

det kommer også en rimelig heftig røyksky (grå) som det lukter bensin av.

 

rimelig kjedelig å stå å dra på starteren og forpeste halve parkeringa med en styla bil mens folk står og ser på...

 

fant en lignende tråd, men virka ikke som om problemet var helt likt.

http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/154018-startproblemer-pa-a100-2-3e.html

 

takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke forgasser på din, du har monomotronic. Men ja, ser ut som en gasser.

Som i alle andre tilfeller så er det ikke lett å si "det er feilen", blir ofte noe vanskelig når man ikke har bilen foran seg og kan feilsøke selv. Men men.

Inni "forgasseren" din sitter det en elektronisk dyse, mengden bensin denne skal gi ut er styrt av hjernen. Når motoren er kald må den ha mer bensin enn vanlig for å gå, det er da den blå temp.giveren som forteller hjernen hvilken temp. det er på kjølevannet. Derfor ville jeg først og fremst ha sjekket at denne er ok. Kan måles, og på kald motor bør motstanden ligge rundt 300 ohm (tror jeg det var).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår