Gå til innhold

Fjerning av piggstøv

Ranger emnet


t_O_r_E

Anbefalte innlegg

jepp, rens også, polerings midler til roterende er ofte merket, det som den "vanlige" forbrukeren ofte finner over disk er hånd polisher/renser, og skal da enten på bilen for hånd eller med en maskin som simulerer håndbevegelse din (DA maskin)

 

Om du jobber riktig mht den pakka du ahr, er det ikke så mye jobb, men sef er det enklere med maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ringte til applied nå. det utføres kun av bilpleieforretninger. har lest om syrevask, en ganske enkel metode, så hadde man fått tak i syrevasken selv ville det blitt vesentlig billigere

 

Applied har vel ikke så mange utsalgssteder til produktene sine sånn ellers heller. Er veldig enkelt med syrevask ja, og lakken blir helt glatt og rein. Har tatt å syrevaska bilen min selv, siden jeg jobber med bilpleie ved siden av studier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applied har vel ikke så mange utsalgssteder til produktene sine sånn ellers heller. Er veldig enkelt med syrevask ja, og lakken blir helt glatt og rein. Har tatt å syrevaska bilen min selv, siden jeg jobber med bilpleie ved siden av studier ;)

 

da tar du bilen min for 500kr da? :)

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet hvor man kjøper syrevask. Clayen tok ikke piggstøvet mitt, den tok bare det som stakk ut av det. Derfor så jeg meg nødt til å finne en plass som har det.

Tiller Farvehandel her i Trondheim har dette, å det koster ca 300 kr. pr liter. Dette går selvsagt an å kjøpe for privatpersoner.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet hvor man kjøper syrevask. Clayen tok ikke piggstøvet mitt, den tok bare det som stakk ut av det. Derfor så jeg meg nødt til å finne en plass som har det.

Tiller Farvehandel her i Trondheim har dette, å det koster ca 300 kr. pr liter. Dette går selvsagt an å kjøpe for privatpersoner.

 

har du noe navn eller lignende på middelet?

jeg må ha tak i dette..

evt tlf nr til butikken som har det

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe navn eller lignende på middelet?

jeg må ha tak i dette..

evt tlf nr til butikken som har det

Har ikke vært å få tak i det enda men har telefonnummeret til de som har det 73924000. Tiller AS

Jeg har en kompis som har Tix stående å tenkte jeg skulle prøve det først.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sånn til info om du ikke vet det, den syrevasken du får kjøpt hos fargehandlere, er IKKE beregnet på bil. det er saltsyre, bilen blir veeeldig blank og fin, men uten lakk :)

 

Vet, men ikke den jeg spurte om, snakka med en der som hadde peiling å han sa det var for bil. la virke i 20 min, IKKE på plast, kun lakkerte flater.

Tiller AS, er forhandler av alt innen billakk og lignende.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå meddele at felgrens fungerer også med litt gnikking, har stått i et par timer nå å det ser ut som piggstøvet er borte. Det som er rart er at felgrensen tok ikke asfalt. Dette må jeg vel prøve å få bort med clay i morgen.

Felgrensen jeg brukte er forresten: Turtle Wax Extreme Nano Wheel Cleaner, å denne inneholder 32% saltsyre.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s wheel gel er også en kanon felgrens, denne kan du også la være på felgen ut i fra hvor ille de er, er litt tykkere en vanlig felgrens, så den holder seg der den sprayes på felgen og ikke renneer av slik mange andre gjør. Dessuten er den sikker på alle typer felger (m/u klarlakk, chrom, alu etc)

 

Syntes saltsyre høres skummelt ut jeg, men sikkert ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår