Gå til innhold

Fjerning av piggstøv

Ranger emnet


t_O_r_E

Anbefalte innlegg

Vet, men ikke den jeg spurte om, snakka med en der som hadde peiling å han sa det var for bil. la virke i 20 min, IKKE på plast, kun lakkerte flater.

Tiller AS, er forhandler av alt innen billakk og lignende.

 

20 min? Syra skal for all del ikke tørke inn, og det har den forlengst gjort etter 20 min. Vi bruker MAKS å ha på syra i 5-6min og gå over hvis vi det er fare for at det kan begynne å tørke. Da må det ihvertfall være rimelig svak syre dem har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, nå er bilen clayet, renset, polert å vokset, å må si den ble sinnsykt blank å fin, nesten som ny i lakken.

Men etter jeg hadde lakkrensa bilen så rakk jeg ikke å polere å vokse med en gang etterpå. Tok en dag før jeg fortsatte, å da så jeg det at ripene hadde kommet tilbake så jeg måtte ta en runde med scratch X å rens en gang til før jeg kunne polere å vokse. Dette regner jeg med er for at rensen jeg brukte ikke inneholder slipemidler. Ripene er borte igjen nå, er vel "skjult" av alt jeg har klattet på.

Men det jeg lurer på i den forbindelse, hvordan få de j..la ripene til å bli borte? En rens med slipemidler i sikkert men hvilken i jungelen av produkter som er å få tak i? Hva anbefaler du truhaa? Har Meguiars noen bra som er så vanskelig å drite seg med? (har dårlig erfaring fra tidligere med rubbing)

 

 

Beklager for at det ikke er noen bilder nå men regner helt jævli ute.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyp er ripa?

 

ScratchX skal ikke skjule den, den skal fjerne. Polish har ofte fyller egenskapene i familien. Kan være at du må over ripa noen ganger fra alle vinkler før den er borte/mindre synlig.

 

Men om du må over på tyngere skytts er Meguiars MG 83 på en 2 hodet DA maskin fra feks biltema (den blå) en bra kombinasjon som det skal litt til å ødelegge for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dyp er ripa?

 

ScratchX skal ikke skjule den, den skal fjerne. Polish har ofte fyller egenskapene i familien. Kan være at du må over ripa noen ganger fra alle vinkler før den er borte/mindre synlig.

 

Men om du må over på tyngere skytts er Meguiars MG 83 på en 2 hodet DA maskin fra feks biltema (den blå) en bra kombinasjon som det skal litt til å ødelegge for mye.

 

Så scratch X er det da alltså slipemidler i?

Kjenner ikke ripa/ripene med negelen. Kanskje jeg har slingra litt i valsen? :sleeping

Vises jo ikke nå men vet jo ikke hvordan det blir når voksen er borte.

Skal forresten ha på et lag til med voks. Men bor i trøndelag å her begynner været snart å bli verre enn i bergen

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "diminishing abrasives" slike som blir mindre jo lengere du jobber og er borte når du er ferdig. Legg litt trykk på paden, og du må jobbe litt med denne for å fjerne ripene, fra alle vinkler.

 

Ok, går det an å gjøre dette igjen kun de plassene jeg veit de er? åsså ta lakkrens, polish å voks over.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår