Gå til innhold

Les denna og le RÅTT !!

Ranger emnet


LilleGud

Anbefalte innlegg

Hmmm, var morro da polti kom springande ut i vegen da eg skulle heim frå jobb i min flåtte 80corolla. Han ville sjå på den.

Han hadde mange gode grunner til avskilting:

 

-Bulker i karosseri(kanskje litt)

-skade på felger(stripete)

-"heimelaga" elektrisk bryter.(100A bryter på ein 10A kurs, måtte ha den for at den ikkje skulle tappe batteriet)

-Knuste lykter(alle fungerte)

 

Han vart glad da han fekk ta skilta(trua med kontroll hos biltils)

Han vart ikkje glad da eg parkerte bilen på toppen av ein 2,5m snøhaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by LupoB0Y

Slengt i trynet av svensk polis:

 

 

-är ni tokig?

-nei, jeg er norsk.

(83 i 50sone, 1300kr i bot)

 

-den är lite låg.

-jeg har handlet colabrett

(ingen bot)

 

 

+utallige fler jeg ikke husker

Denne var helt konge!!! Små frekkt :)

----------------------------------------

 

Jeg ble stoppet 3 ganger på samme kveld av UP i asker.. Først ved Hvalstrand. "Blås her takk" *blåås* "Takk, hade bra"

Andre gang var det samma kar, men et annet sted. (De hadde kontroller) "Blås her" Jeg blåste hos deg for ca en halv time siden jo.. *blåås*

3 gang: samma kar. Nei nå gidder jeg ikke blåse mer sa jeg. Så sa han bare: "ok, bare kjør videre du"

 

Han burde skjønnt det andre gangen og.. Men de kjenner jo ikke igjen 1 fjes ut av 100 sikkert...

Current: '02 VW Golf TDI

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble stoppa en gang på vei hjem fra byen.

(Hadde heldigvis nettop kjørt hjem 6. mann...)

 

Den vanlige rutinen blir gjennomgått med blåsing osv,og så spør han: har alle beltet på?

Joa alle har det!

han bak i midten (OG han med mest promille) viser stolt frem buksebeltet sitt..... (som jo er på)

 

onkel ser litt på han og prøver og være alvorlig...så spruter han ut i latter,slår i taket og sier: bare kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa av politiet fordi jeg kjørte med anlegget på fullt peak..

 

Så for å gjøre en lang historie kort...

 

Poltimann satt seg inn i bilen min og skrudde opp anlegget igjen etter han fortalte at jeg påvirket nattesøvnen til stakkars arbeidere... Så spurte han om han fikk lov til å se i bagasjerommet...

 

Og jeg har jo ikke noe å skjule så dette fikk han jo lov til..

Og siden jeg ikke hadde lagt opp anlegget noe pent så skulle jeg få en klekkelig bot neste gang han tok meg da.... :D :D :D

 

Dette var en årleit poltimann.... faktigst den eneste som har vært kjempekoselig... Sprø greier... Kanskje den eneste poltimann som ikke har blitt mobba på skolen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa i farts kontroll en gang, da var det første pol10 sa til meg:

"ja her var det mørkt"

jeg skjønte ikke en dritt, men han siktet til solfilmen på rutene hadde solfilm helt rundt utenom frontruta da :-) Måtte fjerne den før jeg fikk kjøre videre.

 

En annen gang ble jeg stoppet i promille kontroll,

 

Pol10: Kan du blåse i denne??

Jeg: Ja, men hvis den blir rød så fortjener du en medalje.

Den ble jo ikke det da, men saken var at jeg hadde aldri drukket alkohol på det tidspunktet jeg ble stoppet :-)

Audi A4 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen episoder jeg oxo:

-Jeg og en kamerat blei stoppa i laserkontroll etter litt frisk kjøring på vei hjem fra skolen en dag (kjørte hver vår bil), 79 i 70 i gj.snitt (jeg hadde vel 110 på meteret, flaks). 1000 kr hver, men kameraten min ble stående igjen når jeg dro fordi snuten trodde han kjørte stjålet bil, grunn: skiltet hans hang skeivt...

 

-En annen gang blei jeg stoppa av hu pol10-kjerringa som var med i robinson (elin lien) fordi hun mente jeg kjørte med spredere og nærlys, men jeg sa at det måtte være noen andre fordi jeg ikke hadde spredere, men hun var helt sikker på at hun hadde sett en grå golf med spredere. hun trodde ikke på meg før jeg tok henne med fram til bilen min og lyste på fangeren min med lommelykt for å bevise at jeg ikke hadde spredere, da ble hun bare furt og påstod at unødvendig kjøring (råning) medfører kjørekortbeslag... Premenstuell i kveld tenkte jeg =)

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle opp på eson en annen gang for å fylle suppe, og hadde fått tips av en kamerat at det var laserkontroll, så jeg hadde vel 30 forbi laseren (60 sone), så han som satt i grøfta og sikta på meg så bare oppgitt ut. Blei likeval stoppa da, for dem hadde promille-kontroll samtidig. Jeg hadde akkurat fått russeklærne mine, så jeg gikk selvsagt i dem, så når jeg åpna vinduet kikka purken inn og skreik "svarte faen!!!" (æsj tenkte jeg), har russetia begynt alt nå, ja da bør jeg nesten sjekke promillen din sa han og gliste, han så nok at jeg skvatt litt når han skreik... Så fikk han et russekort og jeg fikk beskjed om å ta det pent i russetia... As if =)

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av sivil politiBÅT hadde vel ca 30 knop da de vinket meg inn, jeg reagerte ikke å fortsatte videre, de snudde og kom opp på siden min, oops to uniformerte politi :cool:

 

Politi: Du hadde vel ikke akkurat 5 knop nå hadde du vel?

Ostby: Ikke akkurat, men det er jo ikke en båt å se i en nautisk mils omkrets, gjør det noe om vi kjører litt fort hjem midt ute på sjøen?

Polti: Hva gjør han der da? (kamerat som hang nesten halvveis utti vannet og holdt motoren fast fordi det ene festet var ødelagt :) )

Ostby: Han holder motoren.. ;)

Polti: Ok. (og ikke noe mer om det :D) men her ute er det 5 knop så vi har nødt til å gi deg en bot.

Ostby: Hvorfor? det er jo ingen her ute....

Polti: Jo det er mange fugler og dyr som er her ute... sånn kjøring ødelegger det fine fuglelivet vi har her... :eek:

 

1 lapp i bot

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har 2 morsome historier.

ene er når jeg var på tur i sandefjord.

kom rundt hvalfangstmonumentet/rundkjøringa, hadde vel bittelitt fart ikke noe sånn kriminelt eller brutalt og kjørte videre og stoppet bilen for dama skulle inn å hente noe hos noen.

politiet stoppa bak meg og kom ut av bilen og lyste med mighligtene som om de skulle vært LAPD.

 

Politiet: førerkort vognkort

 

jeg: ja skal da altids få ordna det.. *fomler litt å leiter*

 

Politiet: du veit at det ikke er lov og kjører i 100 i rundkjøringa.

 

jeg: HVA? 100? hvor får du det fra?

 

Politiet: vi så deg i stor hastighet

 

jeg: stor å stor, jeg lå nå ikke i 100, det er jo ikke mulig. da hadde jeg jo gått rett fram.

 

Politiet: ja ta det roligere neste gang

 

jeg: klart det, kjører jo ikke i 100 i en rundkjøring det er jo ikke mulig *ingen bot*

 

 

 

en annen gang så skulle jeg være nysjerig å lure på en ting.

 

politiet kom kjørende oppover gata i Larvik ved Nordbyen og det er en meget spesiell innkjøring der som egentlig kunn er einet for de som kommer kjøranes nedover, men politiet tar en spansk en og kjører inn fra det andre feltet.

 

jeg: unskyld, men er det lov og kjøre inn sånn som dere gjore? jeg ser jo at det ikke står noe skilt om at det ikke går ann, men det ligger jo egentlig sånn svingete til at du kunn skal kjøre fra andre feltet og inn.

 

Politiet: JEG kan gjøre det, men ikke du *og sveiva igjenn ruta og kjørte videre*

 

altså hvor frekk er det mulig å være... *riste på hue*

 

med en gang de får på seg skjorta så er det som om de er supermann... med en gang supermann får på seg kostyma så kan han alt, og prikk lik er snuten

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg var sjafør for en kompis så jeg at politibilen sto parkert, men med engang jeg kjørte forbi kjørte de etter. Så ser jeg blålysene og de flasha også med ekstralysene. jaja, tenkte jeg og stoppet. Jeg tenkte det var neonysene kompisen hadde inne i bilen de reagerte på, men neida. Ta med førerkort og vognkort og bli med inn i bilen. Øh... ok. Der ga jeg førerkortet fra meg. Da sa onkel: "spørs om du får denne igjen nå" Hva i helvete tenkte jeg. Så spurte de om jeg visste hvorfor de hadde stoppa meg; "har ikke peiling" sa jeg. De ba meg om å tenkte tilbake et par minutter, men det hjelp ikke meg noe. Så fikk jeg vite at passasjerene i bilen hadde åpnet dørene mens bilen rullet. Jada, hadde gjort det, men da kjørte jeg i kanskje 3km/t. I følge politiet var dette uansvarlig og livsfarlig, jeg satte flere menneskeliv i fare(!). Derfor mente de at jeg ikke fortjente å ha førerkort. Jeg skjønte at de ikke kunne ta førerkortet, men holdt uansett kjeft. Så kom spørsmålene: hvem sin bil er det du kjører? hvor lenge har du hatt lappen? Du kjører vel ikke pirattaxi? Så ringer han som har spurt meg alle spørsmålene for å sjekke opp bilen og skriver noe på en lapp. Da får jeg førerkortet tilbake og dem sier at jeg må kjøre hjem de som er i bilen. Ok, sier jeg og går ut av purkbilen. Da var det bare å hive seg i råning igjen...

 

Senere på samme kvelden møter jeg en anne purk.En litt lubben gammel kar. Da hadde vi teipet en dukke som drar ned buksa på taket. Vi skulle hente folk fra en fest som politiet hadde stoppa. Onkel står på trappa og spør om det er ham vi har på taket. Javisst sier jeg. "Han er like pervers som deg også; han drar ned buksa i et sett" sier jeg til han. Da flirer han og klasker seg selv i lårene og vi slipper inn på festen som var blitt stoppet

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hifonic

og dem sier at jeg må kjøre hjem de som er i bilen. Ok, sier jeg og går ut av purkbilen.

 

Hva faen er det for no PISS DA!må kjøre hjem dem som er i bilen?:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Det får da være grenser:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår