Gå til innhold

Turbo!

Ranger emnet


Ford Xr3

Anbefalte innlegg

Går an å sette Turbo i stortsett alle biler, hvor mye tid og penger man må bruke varier jo selfølgelig.

 

Om det er mye jobb i ditt tilfelle vet jeg ikke..Vil regne med at du vil syns det.

Spørs og hvor mye effekt du skal ta ut. Går ut fra du har insprøytning? Hvis ikke ville jeg lakt turboprosjektet på is.

 

Men hovedsaklig bare for å få turbo på kjerra. trenger du:

Turbo(moderat størrelse om du ikke modifiserer motor innmat)

Lage oljetilførsel til og tilbake fra turbo.

Bygge /kjøpe turbomanifold

Bygge om framparten av eksosen/downpipe.

Mekke rør. Insugsrør til turbo. fra turbo til IC(om du skal ha det da) og fra IC til innsug.

 

Hvor mye du kan lade med et slikt "enkelt" opsett vil jeg tro er noe begrenset. Uten større dyser..kansje 0,5-0,7bar..

 

Dette er bare sann generelt, ikke noe guide til din motor.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å sette Turbo i stortsett alle biler, hvor mye tid og penger man må bruke varier jo selfølgelig.

 

Om det er mye jobb i ditt tilfelle vet jeg ikke..Vil regne med at du vil syns det.

Spørs og hvor mye effekt du skal ta ut. Går ut fra du har insprøytning? Hvis ikke ville jeg lakt turboprosjektet på is.

 

Men hovedsaklig bare for å få turbo på kjerra. trenger du:

Turbo(moderat størrelse om du ikke modifiserer motor innmat)

Lage oljetilførsel til og tilbake fra turbo.

Bygge /kjøpe turbomanifold

Bygge om framparten av eksosen/downpipe.

Mekke rør. Insugsrør til turbo. fra turbo til IC(om du skal ha det da) og fra IC til innsug.

 

Hvor mye du kan lade med et slikt "enkelt" opsett vil jeg tro er noe begrenset. Uten større dyser..kansje 0,5-0,7bar..

 

Dette er bare sann generelt, ikke noe guide til din motor.

 

 

Er ganske enig med deg med det du sier men ville ikke ladet så mye som 0,5-0,6 bar, tror jeg heller ville gått ned på 0,3 ca får å få det holdbart og for at den ikke skal få lite bensin.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår