Gå til innhold

Golf 3 g60

Ranger emnet


Mr Johansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

16v topp på g60 funker dårlig, altfor lav komp og man må flytte over endel deler, bedre å ta en 16v og oppgradere den med lavkompstempler og smidde råder.

 

 

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

WHAT???

 

nå er ikke jeg sikker på om topp fra 2 liter 16v passer på g60, men kom ikke her å si at 16v på g60 funker dårlig ass..

 

da snakker du uten å vite hva du snakker om

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

WHAT???

 

nå er ikke jeg sikker på om topp fra 2 liter 16v passer på g60, men kom ikke her å si at 16v på g60 funker dårlig ass..

 

da snakker du uten å vite hva du snakker om

 

Javel einstein, hvilken kompresjon mener du at man får når man setter en 16v topp rett på g60?

 

Svaret er 6,5:1 Kjekt hvis du ligger ketchup og mindre effekt enn en 75hk golf under 4000rpm.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

WHAT???

 

nå er ikke jeg sikker på om topp fra 2 liter 16v passer på g60, men kom ikke her å si at 16v på g60 funker dårlig ass..

 

da snakker du uten å vite hva du snakker om

 

Nå tok vel ikke VW Motorsport bare å slengte en 16v topp på ei G60 blokk når de lagde 16VG60`en....

Nå snakker du uten å vite hva du snakker om.... jeg har hatt en slik motor.

Du må bytte stempler/råder på G60`en for ikke å ende opp med komp forholdet som trra nevner over her.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tok vel ikke VW Motorsport bare å slengte en 16v topp på ei G60 blokk når de lagde 16VG60`en....

Nå snakker du uten å vite hva du snakker om.... jeg har hatt en slik motor.

Du må bytte stempler/råder på G60`en for ikke å ende opp med komp forholdet som trra nevner over her.

 

 

 

nå har vel heller ikke jeg sagt at å bare smelle over funker som faen har jeg vel????

 

selv om du må bytte råder å stempler så er jo g60 16v noe som virker veldig bra.

 

om du har hat EN sånn motor så er ikke det så imponerende heller.. jeg har hatt 2 men har aldrig bygd di selv.

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger mer enn bare stempler og råder for å få en 16v topp på en g60 til å funke.

 

klippet fra en som har gjort dette :

Andre ting som er verd å nevne er reimhjul til registerreima. Må ha 16V drev på veiva og mellomakselen. Dette fører til at du enten må modifisere mellomakselen til å passe med 16V drev eller bytte til 16V aksel. Bytter du til 16V aksel må du ha 16V oljepumpe. Da må du ta bort 8V-fordeleren... Kort sagt. Det baller på seg. I tillegg kommer de utvendige delene for å få dynamo og vannpumpe osv til å passe. Alt flytter litt på seg når en bytter fra 8V til 16V regreimsdrev.

 

Så med alle de delene du trenger kan du like godt kjøpe deg en komplett 16v og sette gromdelene i den. Du får mer hk for pengene ved å oppgradere enn 16v enn å bygge 16v på g60.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger mer enn bare stempler og råder for å få en 16v topp på en g60 til å funke.

 

klippet fra en som har gjort dette :

Andre ting som er verd å nevne er reimhjul til registerreima. Må ha 16V drev på veiva og mellomakselen. Dette fører til at du enten må modifisere mellomakselen til å passe med 16V drev eller bytte til 16V aksel. Bytter du til 16V aksel må du ha 16V oljepumpe. Da må du ta bort 8V-fordeleren... Kort sagt. Det baller på seg. I tillegg kommer de utvendige delene for å få dynamo og vannpumpe osv til å passe. Alt flytter litt på seg når en bytter fra 8V til 16V regreimsdrev.

 

Så med alle de delene du trenger kan du like godt kjøpe deg en komplett 16v og sette gromdelene i den. Du får mer hk for pengene ved å oppgradere enn 16v enn å bygge 16v på g60.

 

det er småtteri.

 

men blir uansett dumt å si at 16v topp på g60 ikke funker

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er småtteri.

 

men blir uansett dumt å si at 16v topp på g60 ikke funker

 

Mulig du er dum, men jeg har aldri sagt at 16v på g60 er umulig å få til, du må bytte stempler\råder pluss endel deler for å få det til å virke, og da er det like greit å gå for en 16v maskin med engang pga alle delene du må skaffe, men jøss det går an, det finnes flere veier til rom, en lang og en kjempelang.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke det at G60 ikke funker bra på 16v, men tubo funker bedre. G60 laderen klarer ikke høyt turtall. 16v elsker høyt turtall. Dessuten kan du for samme penger det koster å bygge 16v G60 bygge en 16vT med 50 hk mer.

 

VW Motorsport baserte alle sine 16v G60 på 16v blokker, også ABF. Det er ikke uten grunn. Det er billigere å bygge på 16v enn på G60 blokken

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du er dum, men jeg har aldri sagt at 16v på g60 er umulig å få til, du må bytte stempler\råder pluss endel deler for å få det til å virke, og da er det like greit å gå for en 16v maskin med engang pga alle delene du må skaffe, men jøss det går an, det finnes flere veier til rom, en lang og en kjempelang.

 

ikke no vits å bli frekk! du bor ikke så langt unna.

men du skal ikkie være så påståelig å trangsynt bare fordi du ikke klarer å hoste opp deler like lett som oss andre,

 

skal vedd på at jeg skulle fått til g60 16v både raskere å billigere en du vil klare om du går utfra en 16v motor

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er det billigere å kjøpe stempler å råder en å kjøpe full bånndel fra 16v

 

Javel.... jeg mener motsatt.

Du får S2 stempler/råder omtrent kastet etter deg fra audi folk som skal oppgradere,med 16v blokk har du alle reimhjul,du har allerede akselen som driver oljepumpa samt oljepumpe med riktig splines som passer på akselen.

Begynner du med G60 må dette skaffes (ja jeg vet man ikke MÅ flytte fordeleren til toppen men det blir veldig trangt å ha den i blokka som på G60.Er jo bare å prøve så ser du om du får plass til fordelerlokket fra g60 og 16v innsuget.

Jeg ser ingen fordeler med å begynne på en G60 blokk kontra en 16v.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår