Gå til innhold

Trimme B230FT

Ranger emnet


Volvo_Turbo

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Noen som har noen gode tips til meg ang. trimming av 230FT motoren?

Skal gå til innkjøp av en slik motor nå og tenkte jeg skulle satse på ca250-280hk i første omgang.

Er det da mye som trengs for å få til dette?

 

Vet at det hjelper med PBR, ny eksos filter, chip og justere trykk(1bar ca?) men etter hva jeg har hørt så får man vel ikke mer enn ca 220hk...? Er klar for å få litt futt i gamle 240`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større dyser og meir luft er nøkkelen, men ville også ha fått litt smidd innmat viss du vil at det skal holde. S60r dysene er det mangen som bruker, også få ein litt større turbo så trur eg du kommer langt, 3"lmm, ein chip som passer, 3" eksos.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er lufmassemåleren ja,

S60r dysene koster vell ein 1000lapp+moms. billigere å handle hos andre enn volvo selv, for dei vett ka dei kan tjena penger på. billigere å kjøpe på f.eks mekonomen.

 

Di sier innmaten skal tåle 300hk trur eg, men best å være på den sikre siden syns eg, kjedeligt når staken vil ut i frisk luft;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjipt om det raser,men da har man en god grunn for å trimme mer da :blunk: Trodde ikke man fikk de dysene uorginalt... hvor får man tak i 3" Lmm da? hva sitter på FT orginalt?

Noen som vet hvor jeg kan få tak i chip og sånn ca pris?

Gleder meg til å begynne prosjekt nå:) Skal bare selge unna et par biler her så jeg får litt kronasjer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår