Gå til innhold

Volvo_Turbo

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Volvo_Turbo

  • Bursdag 02/13/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil/motorsport
  • Modell (eks S4)
    323 GTR
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Holder på....

Contact Methods

  • Bosted
    Rykkinn

Volvo_Turbo's Achievements

  1. større turbo=større mengde luft. trykket er jo det samme. org ic tåler ikke mye over 1 bar før sidene ryker.tåler litt mer om du stripser den.
  2. burde vel få skifta alle pluggene så den klarer å tenne skikkelig så er det ikke sikkert den får for mye likevel. sjekket at ikke kattalysatoren er tett? vært borti det på endel biler.
  3. Hallo ja:) Har lett litt rundt inne på forumet om b21 et og vet jo at det er k-jet på disse motorene, og mange snakker om tillegssprut osv. Mener man da f.eks kjøre med F innsug med elektronisk innsprøytning i tilleg eller hva? Har liksom ikke sett noen konkrete forklaringer på hvordan man skal gjøre dette. noen sier oxo man kan bruke lh2,4 som sitter på f,eks 230f. bruker man ledningsnett og innsug fra 230f og hjerne fra ft eller hva? Jeg kjørte jo 90 mil på søndag for å hente meg en 230ft i sverige men da vi kom frem var motoren i en HELT annen stand enn forklart og fremstillt på bilder. Han hadde heller ikke peiling på hvilke styreenheter han hadde og mindre turbo som fulgte med++++. Var bare tull med både svensken og det skrapet av en motor han skulle selge. Tror jeg skal kjøpe meg en B21et nå av en kompis, han har en større turbo,alu kjøler og et annet innsug og han har bremset 225hk i motor. men jeg tror jeg har lyst til å bytte ut k-jet om jeg skal ha den. blir jo sikkert mer trimming når jeg får den oxo og da er jeg litt skaptisk til det mekaniske innsprutet. Håper noen kan komme med noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å hente ut ca 300 hk og hvilket innsprut jeg burde kjøre med.
  4. Skal endelig få hentet meg en 230 ft i sverige i morgen. Tenkte jeg skulle spørre om noen råd til hva jeg burde gjøre. Hadde planer om 3" lmm og 3" eksos,justere trykket til 0,9 bar, btr, og chip sånn i første omgang. kommer dette til å holde med de org. ft dysene?(noen som vet ca effekt økning med disse modifiseringene?) Så var det det med de for motstandene til dysene. hvorfor trenger man de? sitter jo ikke der org. på 940 og allt man gjør er jo å flytte allt over i en annen bil. og man bytter fordeler da. noen som vet hva slags motstander man trenger og hvor jeg får tak i disse? skulle gjerne hatt noen bilder som forenkler montering oxo om noen kunne være behjelpelig med dette. Håper på masse svar:)
  5. ville heller flocka det orginale dashbordet. det blir drit kult. flocka mitt via http://www.flocking.no Bra service og bra resultat:)
  6. Mener jeg har lest noe på forumet om at det skal gå ann å bygge om den orginale lmm fra ft om til 3" når man skal trimme. har prøvd å søke meg frem til dette igjen men finner det ikke. Evnt om noen har en 3"lmm de skal selge. Og så lurte jeg på om noen vet hvor jeg kan få tak i noen dyser som leverer litt mer enn de som sittter org. på ft. for en ikke allt for dyr penge. Skal til sverige og hente meg en FT motor i morgen og kan ikke vente med å hente ut litt ekstra. det må gjøres før motoren skal inn. Er det forresten vanskelig å bytte chip i styreenhetene selv? så vidt jeg har fått med meg skal det ikke loddes eller noe....?
  7. Har focal frontsett med tweeter og mellomtone og delefolter som jeg driver med en kenwood forsterker+ en 2000W pioneer sub som drives av en audioson Lrx. Det spiller helt greit. koster noen kroner men man får jo akkurat hva man betaler for da...
  8. Noen her som har bygget om 230f til turbo? er dette noe å satse på om man bytter til smidde stempler og H-profil råder osv?
  9. Hallo. Noen som vet hvro jeg kan få tak i smidd innmat til en 230FT, og cirka hvor mye dette koster? hvor mye tåler egentlig veiva i den motoren?
  10. hvor får man tak i 3"lmm og ca pris på denne?
  11. Fant ikke den motorresepten forresten....:(
  12. Ja det er kjipt om det raser,men da har man en god grunn for å trimme mer da :blunk: Trodde ikke man fikk de dysene uorginalt... hvor får man tak i 3" Lmm da? hva sitter på FT orginalt? Noen som vet hvor jeg kan få tak i chip og sånn ca pris? Gleder meg til å begynne prosjekt nå:) Skal bare selge unna et par biler her så jeg får litt kronasjer:D
  13. 3" lmm. Luft masse måler vi snakker om her? Hva koster S60R dysene? er ikke de ganske dyre? Noen som vet hva innmaten i 230FT`n tåler?
  14. Hallo! Noen som har noen gode tips til meg ang. trimming av 230FT motoren? Skal gå til innkjøp av en slik motor nå og tenkte jeg skulle satse på ca250-280hk i første omgang. Er det da mye som trengs for å få til dette? Vet at det hjelper med PBR, ny eksos filter, chip og justere trykk(1bar ca?) men etter hva jeg har hørt så får man vel ikke mer enn ca 220hk...? Er klar for å få litt futt i gamle 240`n
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår