Gå til innhold

'Jekk' for og løfte ut motor?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, lurte på om noen visste om hvem som selger disse 'jekkene' eller hva jeg skal kalle det for.

 

Ofte brukt for og løfte ut motorer i bilen og lignene.

 

Så på biltema sine nettsider men fant ikke så mye der at det gjorde noe.. :(

 

Eller om noen andre har forslag til annet verktøy som er greit og bruke.

 

Skal ha ut motoren i min bil nå snart, og mangler bare noe og løfte den ut med.

 

Har ikke mulighet til og bruke sånn talje du henger i taket tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kalles elefant jekk og selges stort sett overalt. Får de på stort sett alt av bilrekvisitta butikker. Bare husk at det er med sånne som alt annet. Du får hva du betaler for. Mye billig dritt ute og går. Husk bare å kjøp en som løfter nok til vekten av motoren din.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte rundt 3000kr for min... Temmelig god kvalitet syns jeg. Løfter høyt også. Åsså tar den liten plass når man slår den sammen. Eneste minuset med den jeg har, er at det ikke er svinghjul foran.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo det. Men er ikke alle som har festemuligheter for talje i taket.. Jeg f.eks har murt tak. Går ikke an å feste noe der, med mindre man borrer hull tvers gjennom. Noe som igjen kan føre til at taket kan lekke.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men som sagt, hvor skal jeg isåfall feste tresaken da? :p

 

Uansett.. Hadde gått for den jeg har. Har sett mange andre billig-greier men dem tåler ganske lite.. Den jeg har er godt brukt, å funker som ny enda.. Lekker litt olje, men det skal fikses fortløpende.. Skal også sveise meg svinghjul foran.. Lettere å manøvrere når det henger en motor i da... Spes når man har liten plass å f.eks snu jekken på.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår