Gå til innhold

Galskap2k

Bruker
  • Innholdsteller

    122
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Galskap2k

  • Bursdag 07/17/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    Granada
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    Anleggsarbeider
  • Motor (eks 1.6)
    400 CID
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Real V8 Power
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Vesterålen

Galskap2k's Achievements

  1. jeg skal lakkeren en traktorhenger, den er sandblåst. og dette er følgende hva jeg har fått tak i, som jeg fikk når jeg sa hva jeg skulle med hengeren. kan noen fortelle meg hva som er hva og hva som skal blandes og hva som skal på først? [ATTACH]25992[/ATTACH] [ATTACH]25993[/ATTACH] [ATTACH]25994[/ATTACH] [ATTACH]25995[/ATTACH] [ATTACH]25996[/ATTACH]
  2. det du referer til der er reglemang fra 2004 :) her er det nyeste som opereres med idag: http://bilsport.no/uploads/pro_teknisk_reglement_drifting20092.pdf og her utdrag: 8.1 Dører, panser, skjermer og bakluke Materiale er fritt. Skjermbreddere og annen styling får monteres. Karosseridetaljer får byttes mot tilsvarende i karbonfiber, glassfiberarmert plast eller aluminium. samt: 11.1 Beskyttelsesbur Beskyttelsesbur med min. 6 innfestninger til karosseriet i henhold til NSR § 304. tegning 253-3. Har man beholdt original sikkerhetsbjelke i dør så holder det med enkel dørstrever i tillegg. Har man fjernet denne som f.eks ved bruk av karbon dør, må man ha dobbel dørstrever (eks. tegning 253-8, 253-12 eller 253-17.) Dette gjelder også på passasjerside hvis bilen har passasjer sete. Så det er nok lov ja! og ene døra mi veier omtrent 40 kg, så får jeg fjernet begge to er det ca 70 kg å spare om jeg da bruker glassfiber og plexiglass :)
  3. hvor får man tak i sånn utstyr som isbilen spiller, den norge rundt melodien.
  4. skal lette en bil som skal brukes i drifting, og har tenkt og støypet glassfiberdører, (e36 coupe) så døren har ikke bøyle over vindu. men har og tenkt og bruke orignal vindusheis. så lurer på, om hvordan jeg skal gjøre dette, bygge en stålramme som er festet i hengsler som vindusheis henger i? og hvordan lager jeg glassfiberavstøpning av den døren jeg har? hvordan lager jeg en form?
  5. prøver her, har sendt både mail til gatebilfolka uten svar, og skrevet på forumet der uten svar så prøver nå her vi er to stk som har bygget driftebiler, men planen er og ta lisens på drifting og lisens på biler til neste vår. lurer da på hvordan det er med kjøring på september treffet, om det er muligheter for og kjøre på frikjøring/drifting der, bilene har ikke skilter. holder det med prøveskilt med vognkort hvor det står spesifikt at man skal på bane ? bilene er bygget etter forskrifter i drifting. elr får man evt. kjøpt engangslisens på gatebil?
  6. har tenkt og kjøre datasprut på min m50b25 vanos. har ikke original hjerne og ledninsnett, kun følere og givere som står på motor. om jeg feks kjøper et MS herifra: http://www.diyautotune.com/ hva mer trenger jeg en kun ecu boksen. og hvilke andre løsninger finnes det? men i hovedsak, hvilke kompononter, følere osv trenger jeg for at alt skal fungere
  7. hvem selger ms og tilhørende komponenter? om jeg bestiller et ms kit og lodder selv, hva annet trenger jeg og bestille for at alt skal funke i en m50b25 vanos, uten originalt ledningsnett ? sett at jeg bestiller denne: http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-efi-system-smd-pcb357-assembled-unit-p-164.html hva trenger jeg i tillegg? evt, vems sprut
  8. det vil da si at jeg nekte dette møtet med utreder og be forsikringselskapet sende meg sine spørsmål skriftlig?
  9. Var uheldig og krasja bilen den 1. des. rullet rundt og bilen ble totalskada, bilen ble henta av falken og takstmannen kom dagen etter. ble takstert til 98.000 og jeg sendte inn skademelding dagen etter. idag fikk jeg telefon fra forsikringen som fortalte at en utreder fra forsikringen ville komme og ha en samtale med meg om noen dager. hva er poenget med det? trodde det var en ganske grei sak, når bilen er kondemnert.
  10. vel. driter egentli i hele greia. vil bare ha tilbake skiltene!
  11. nei, og det skal jeg ta opp med snuten. men det er en annen ting. bilen må uansett på kontroll for og få igjen skilter. biltilsynet bryr seg vel lite om hvordan snutn henta skilter, da de ikke får svi uansett.
  12. vel, fikk ingen bot, når sant skal sies ble jeg ikke direkte stoppet heller. bilen sto med panser åpent i verkstedet(privat), jeg selv var ikke til stede da de tok skilter. de var bort da jeg kom dit med lapp om og ta kontakt med biltilsynet. så regner med det var noen sjalu jævler som har rinkt snuten og sagt det var ett ulovlig turbobygg.
  13. vel, har senket bil men er godkjent i vognkort. og på visningen låner jeg en komplett original eksos. samt setter på noe originalhjul. da skal den stort sett være orignal igjen. men ingen som vet som sakt om de KUN sjekker at det er rett motor eller full kontroll? og om de finner kun småfeil, får jeg da igjen skiltene ved første kontroll og må etterkontrolleres? eller får jeg dem først når ALT er fikset?
  14. Må på kontroll hos biltilsynet pga ble stoppet med annen motor. Hadde montert en m50 med turbo i e46 og ble stoppet av politiet og avskiltet. nå må bilen såklart på kontroll og gamle 318 motoren må på plass. Lurer på om hva de sjekker på en slik kontroll. om de går over HELE bilen, eller kun sjekker at riktig motor står i. og hvor nøye er de på om servo og slikt ikke funker på kontrollen der og da. da jeg har klart og ødelegge noen slanger da den ble plukket ut.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår