Gå til innhold

Turboproblemer VW Passat 1.8T

Ranger emnet


Crusty

Anbefalte innlegg

Sliter med turbotrykket på min Passat 1.8T og har skiftet både Lmm og Magnetventil (N75). Bilen lader kun 0,3-0,4 bar med trimchip fra TS-Racing. Kan problemet ligge i wastegate? Noen som har peiling på om staget til wastegate skal bevege seg når jeg ruser opp bilen på tomgang? Hos meg er det ikke antydninger til bevegelse, men jeg får presset det tilbake med et skrujern og fjæra presser det tilbake igjen. Er det forresten mulig og "lure" wastegate så jeg får høyere trykk? Har hørt om noen som har satt på et T-ledd fra magnetventilen og dratt slange til luftfilter eller noe slik...:wonder:

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er Turboen din gåen. For å få høyere ladetrykk kan du:

 

1: Justere forspenn i wastegateklokka, (skru staget lengre inn)

 

2: Sette på en Bleedventil mellom slangen som går fra Turboen og inn på WG.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig er Turboen din gåen. For å få høyere ladetrykk kan du:

 

1: Justere forspenn i wastegateklokka, (skru staget lengre inn)

 

2: Sette på en Bleedventil mellom slangen som går fra Turboen og inn på WG.

 

 

Om jeg setter på en bleedventil.... er sjansen stor for at det smeller?? (er totalt blank når det gjelder turbo)

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei, men det er oftest toppakningen som går først.

 

Lønner seg å få sjekka bilen med en A/F måler for å se om den får for mye eller for lite bensin. burde gå bra med rundt 1-1.2 bar iallefall... :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip bør du ha siden original mapen er laga for std Turbotrykk og bilen vil sannsynligvis gå magert og kutte når trykket øker. En chip fjerner momentsperra og øker rammene Turbotrykk ved å kunne gi mer bensin. Også en fordel å bytte dysene og få mappa den skikkelig med disse. (Map=livejustering av motor på rullende landeveg)

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en fordel å gå til en møtortuner for å få brent en ny chip som passer perfekt til oppsettet, ikke bare en standardchip ala skn mtm osv. En slik chip er ofte så dyr at man kan få omprogramert innsprutet og få den mappa på rulle for nesten samme prisen.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke nok trykk til at staget beveger seg ubelasta.

 

Du kan blåse ned der ja men vær forsiktig. Man hvis klokka di er lekk vil det bare blåse igjennom og du vil få høyere Turbotrykk så er nok Turboen din som har kvelda.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke nok trykk til at staget beveger seg ubelasta.

 

Du kan blåse ned der ja men vær forsiktig. Man hvis klokka di er lekk vil det bare blåse igjennom og du vil få høyere Turbotrykk så er nok Turboen din som har kvelda.

 

Visst turboen har kvelda blir bilen dumpet i sjøen.... Skitbil!!!:ex_machin Nå er jeg lei av å bruke penger på den og ny turbo høres dyyyyyyrt ut...

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Turboservice idag og de syntes det hørtes mer ut som en vakumfeil enn en turbofeil og de anbefalte meg å sjekke ut dette før jeg evnt brukte penger på en ny turbo, I.o.m at eneste symptomet er lavt turbotrykk og at bilen ikke bruker mer olje enn tidligere, ingen ulyder fra turbo osv... Hvordan sjekker jeg forresten om det er slark i turboen o.l?

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er wastegate actuatoren din som er defekt. Vil ikke bruke mer olje enn vanlig,og lager heller ikke lyd. Har vært borti en del defekte sånne,men også noen der selve klokka er løs.

Hvis klokka er defekt,bør det være mulig å få en ny til turboen din.

Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår