Crusty Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Sliter med turbotrykket på min Passat 1.8T og har skiftet både Lmm og Magnetventil (N75). Bilen lader kun 0,3-0,4 bar med trimchip fra TS-Racing. Kan problemet ligge i wastegate? Noen som har peiling på om staget til wastegate skal bevege seg når jeg ruser opp bilen på tomgang? Hos meg er det ikke antydninger til bevegelse, men jeg får presset det tilbake med et skrujern og fjæra presser det tilbake igjen. Er det forresten mulig og "lure" wastegate så jeg får høyere trykk? Har hørt om noen som har satt på et T-ledd fra magnetventilen og dratt slange til luftfilter eller noe slik...:wonder: Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Trolig er Turboen din gåen. For å få høyere ladetrykk kan du: 1: Justere forspenn i wastegateklokka, (skru staget lengre inn) 2: Sette på en Bleedventil mellom slangen som går fra Turboen og inn på WG. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Trolig er Turboen din gåen. For å få høyere ladetrykk kan du: 1: Justere forspenn i wastegateklokka, (skru staget lengre inn) 2: Sette på en Bleedventil mellom slangen som går fra Turboen og inn på WG. Om jeg setter på en bleedventil.... er sjansen stor for at det smeller?? (er totalt blank når det gjelder turbo) Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Både ja og nei, men det er oftest toppakningen som går først. Lønner seg å få sjekka bilen med en A/F måler for å se om den får for mye eller for lite bensin. burde gå bra med rundt 1-1.2 bar iallefall... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 så det er altså mulig å trimme bilen vesentlig, betydelig billigere enn chip- uten at det ska være en veldig mye større risk for motoren? Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Chip bør du ha siden original mapen er laga for std Turbotrykk og bilen vil sannsynligvis gå magert og kutte når trykket øker. En chip fjerner momentsperra og øker rammene Turbotrykk ved å kunne gi mer bensin. Også en fordel å bytte dysene og få mappa den skikkelig med disse. (Map=livejustering av motor på rullende landeveg) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Også en fordel å gå til en møtortuner for å få brent en ny chip som passer perfekt til oppsettet, ikke bare en standardchip ala skn mtm osv. En slik chip er ofte så dyr at man kan få omprogramert innsprutet og få den mappa på rulle for nesten samme prisen. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Hvordan kan jeg forresten sjekke om wastegate virker? Er det bare å ta ut magnetventilen, bruke en kompressor for å blåse luft ned i hullet, for så å se om staget beveger seg? Og skal staget til wastegate bevege seg når jeg ruser bilen på tomgang? Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Du får nok ikke nok trykk til at staget beveger seg ubelasta. Du kan blåse ned der ja men vær forsiktig. Man hvis klokka di er lekk vil det bare blåse igjennom og du vil få høyere Turbotrykk så er nok Turboen din som har kvelda. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Du får nok ikke nok trykk til at staget beveger seg ubelasta. Du kan blåse ned der ja men vær forsiktig. Man hvis klokka di er lekk vil det bare blåse igjennom og du vil få høyere Turbotrykk så er nok Turboen din som har kvelda. Visst turboen har kvelda blir bilen dumpet i sjøen.... Skitbil!!!:ex_machin Nå er jeg lei av å bruke penger på den og ny turbo høres dyyyyyyrt ut... Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Neida bare en 5-6 tusen... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Neida bare en 5-6 tusen... Det er overkommelig da:) Gjør jo ALT for å få tilbake draget i bilen... har du noen linker? Så litt på http://www.maxam-tuning.com, der har de K04-turboer til 4990,- Er dette noe å satse på? Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Stikk heller innom Turboservice, Gik etc.... Disse "TuningTurboene" er ofte billige drittgreier som selges råbillig i USA... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet August 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Ringte Turboservice idag og de syntes det hørtes mer ut som en vakumfeil enn en turbofeil og de anbefalte meg å sjekke ut dette før jeg evnt brukte penger på en ny turbo, I.o.m at eneste symptomet er lavt turbotrykk og at bilen ikke bruker mer olje enn tidligere, ingen ulyder fra turbo osv... Hvordan sjekker jeg forresten om det er slark i turboen o.l? Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VazRacing Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Høres ut som det er wastegate actuatoren din som er defekt. Vil ikke bruke mer olje enn vanlig,og lager heller ikke lyd. Har vært borti en del defekte sånne,men også noen der selve klokka er løs. Hvis klokka er defekt,bør det være mulig å få en ny til turboen din. Siter Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.