Gå til innhold

Volvo 245 Turbo

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

Njææ, dem sier 19T har litt bedre spool up osv, har jeg lest på tpc :)

 

Det kan umulig stemme. eksosen er jo den samme. Og når innsuget blir større blir spool upen dårligere. Men effektmessig er det jo eksoshuset som blir for lite. merker ingen forskjell på 16T og 18T eller.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

wow!! dette må være den fineste 245n jeg har sett!

utrolig flott stuk på den! er jo faktisk ikke ofte man ser en svart 245 her i norge;)

 

edit: det senkefjærene du brukte, senker di 40mm oprinnelig? og hvor mye har du kappet de? var jævla fin høyde på den nå!

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow!! dette må være den fineste 245n jeg har sett!

utrolig flott stuk på den! er jo faktisk ikke ofte man ser en svart 245 her i norge;)

 

edit: det senkefjærene du brukte, senker di 40mm oprinnelig? og hvor mye har du kappet de? var jævla fin høyde på den nå!

 

Takk. Det er volvo senkesett. er kappet 1 runde fram og varmet begge ender helt inntil. Bak er det vel igjen 7,5 runder.

Passe lav ja. Den er ble veldig fin å kjøre å.

Er nye Bilstein dempere forran og bak i tillegg.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanskelig å få høyden nøyaktig slik man vil, hvis man skal varme opp enden på fjæra?

 

Kapper man da til bilen er "litt" for høy, så bare varmer man litt på den siste ringen slik at den legger seg ned?

 

Hvorfor mener du at fjæra kan knekke hvis den bare vipper på enden? Der er jeg ikke helt enig..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanskelig å få høyden nøyaktig slik man vil, hvis man skal varme opp enden på fjæra?

 

Kapper man da til bilen er "litt" for høy, så bare varmer man litt på den siste ringen slik at den legger seg ned?

 

Hvorfor mener du at fjæra kan knekke hvis den bare vipper på enden? Der er jeg ikke helt enig..

 

Har senket 10 240er før så jeg vet nøyaktig hvor mye jeg skal ta.

 

Fjæra skal jo ligge ann i skåla.

 

Hvis du kapper fjæra rett av, og setter den på. Da er det jo bare halve runden som ligger i skåla. og hvor tror du det fjærer først?? det er den halve runden som ligger i skåla og da kan den knekke.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å sjønne det da. Er like tykk ja, men greit å få trykket jevnt fordelt.

Er vel ikke uten grunn att fjærene blir laget slik eller da.

Har settb fjærer som er knekt og alle gangene er det siste halv runden som er knekt av. Hvor ofte er det ei fjær ryker på miden da? noen som har sett det...

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår