TurboNos Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Hei, jeg har en v6 4,3 liter gmc blokk som jeg skal marinisere til båt. Jeg vil ta den fra værandre og bygge den opp på nytt, skifte alle deler som trengs og lakere den opp. Noen som har noen linker til lignende prosjekter?? eller har tips til bøker jeg bør kjøpe? Er vel ikke så vanskelig bare jeg har fremgangsmåten på det...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboNos Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Lster ned denne nå http://www.meckasjalv.se/ så da får jeg vel all info jeg trenger:popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Hei, jeg har en v6 4,3 liter gmc blokk som jeg skal marinisere til båt. Jeg vil ta den fra værandre og bygge den opp på nytt, skifte alle deler som trengs og lakere den opp. Noen som har noen linker til lignende prosjekter?? eller har tips til bøker jeg bør kjøpe? Er vel ikke så vanskelig bare jeg har fremgangsmåten på det...? Burde være grei skuring det men pass på så du får rette klaringer i cylindre og veiv båt har litt rommere klaringer hvis de skal være saltvannskjølt er de ferskvanskjølt og har oljekjøler er det nesten bare og stappe i bilmotor. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Skal du ha den sjøvannskjølt så må du ha rustfrie topppakninger og messing fryse/ core plug. Trenger ikke tenke så mye på klaringer bare å kontrollere at de er innen for spec'n. Marinseringen er rett frem. Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Skal du ha den sjøvannskjølt så må du ha rustfrie topppakninger og messing fryse/ core plug. Trenger ikke tenke så mye på klaringer bare å kontrollere at de er innen for spec'n. Marinseringen er rett frem. Sant. Men kjører du med std klaringer så lykke til. Blå råder og skjærte cylindre er følgene. Men for al del vil du prøve så prøv. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Har nå jobba for Mercruiserforhandler eg og såg ikkje någen forskjell på klaringene i bil og marinmanualene. Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Å du sammenlikna spec på klaringer! Har også vært med og bygge opp flere for saltvann og repartert flere bil motoren som rasa en av de første turene i båt og samme i alle for lite klaringer i lagera og i cylindre. Var det første jeg lærte av kompissen som driver prof med detta. Men uansett dissa klaringene finnes det spec på så sørg for at de er riktige og resten er grei skuring But I am no expert just a glad amatør... Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Med klaring i sylindre er det vel først og fremst ringgapet du tenker på? Eller selve stemplene? Bør vel ha litt mer gap på linje med turbo/kompressor/race biler. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 finnes jo bøker på emnet :) http://www.amazon.com/Small-Block-Chevy-Marine-Performance-Modifications/dp/1557883173/ref=sr_1_1/104-6278390-7396719?ie=UTF8&s=books&qid=1187627893&sr=1-1 Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 Husk en ny 4,3 Vortec Marine koster ikkje mer enn 1800-1900$ Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Tenkte først og frems på ring gap men også klaring cylinder/stempel. Men som det skrives her finnes bøker og sikkert info på nett om dette altid lurt og skaffe seg litt info og kunnskap før man begynner. Era Glad amatør som gjør så godt han kan... Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 Altid lurt å "forske" litt før en begynner. SA design har en bok om Marine SB ( likt nok 4,3'n) Men en skal jo gjøre noen "tabber" gjennom livet...ellers så har en ikkje gjort noe her i livet :-) Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.