torslett Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Har en nyoverhalt 2.0i topp og en 2.2i motor ståendes.. Går dette ann å settesammen til en motor. Eller må jeg ha 2.0i bunndel ? Er det noe mer jeg må ha fra 2.2i'en eller kan jeg bruke alt som er i bilen min fra før ? dvs at de eneste jeg bytter ut fra bilen min som det står en 2.0i fra før er bunndelen fra 2.2'n å toppen fra 2.0'n ? For 2.2'n er ikke komplett og toppen er dårlig.. Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Jeg har prøvd å lest det 3 ganger nå, men jeg får prøve imorgen igjen når jeg ikke er så trett:doh Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Hehe.. Det jeg lurer på er om det går ann å bruke en 2.2 bunndel og resten 2.0 deler Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Ja, så vitt meg bekjent så skulle det, eller var det noe omvendt der:wonder: Husker ikke om det var en vei det ikke gikk, dvs. 2.2 topp på 2.0 eller 2.0 topp på 2.2. Sikkert noen som husker dette som kan svare. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 All 4syl CIH motorer (opels gamle jøtul motor) passer sammen. 2,0l topp på 2,2 bunn vil gi høyere kompresjon, og bedre bunndrag, men vil ikke oppnå 2,2 motorens effekt potensiale (pga mindre ventiler osv). Da jeg var yngre kjørte vi noen år med 2,0l bunn og 1,9 topp, og gammel trim kam til 1900. Bra herje motor. levde de åra ut for å si det slik. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Takk for svar! :) Da har jeg det jeg trenger.. Toppen jeg har har veldig hvass kam og jeg har dreia av svinghjulet nesten 4 kg.. Håper det kommer til å fungere bra Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 17, 2007 Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 Takk for svar! :) Da har jeg det jeg trenger.. Toppen jeg har har veldig hvass kam og jeg har dreia av svinghjulet nesten 4 kg.. Håper det kommer til å fungere bra 6kg tungt svinghjul ja. 4kg er nok max hva en kan dreie av 2,0l svinghjulet uten å ta så mye på baksiden av det. Blir noe uryddig gange av det, og spess om kammen er skikkelig vass. (regner med at det er 2,0l svinghjul det er snakk om, fikk en 2,2 svinghjul ned i 7kg, men da var det såpass svekket at jeg valgte å ikke bruke det. ) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Er 2.0 svinghjul ja.. Men lurer på en ting til... Om jeg har en 2.2 topp å 2.2 bunn del.. kan jeg da bruke 2.0 innsuget ? Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 ja det kan du men da må du borre om styrepinnene til innsuget hvis ikke treffer du ikke skruene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg