Gå til innhold

opelomega a 2,0i.. rust/oppusingobjekt.. kansje 3000

Ranger emnet


alekspp

Anbefalte innlegg

kjøpte bilen i fjor på sommeren en gang. en opel omega 2liter 92mod for 7000kr

 

da så den veldig strøken ut sjikkelige stygge truse felger.

første jeg kjøpte var nye felger 17tommere og stablisatorstag framme på tårnene.. også en chipp som ga ca 1700omdreinge merXD

 

s¨å ble girkassen plukket ned pga det skulle bygges om til manuell gir:D å seff syns jeg at jeg så en aning til rust noen plasser og reiv bare ut heile motoren og demoterte alt i motor rom.. så sveiset jeg opp tårnene og fårsterket di, byttet batterikasse, og sveiset bære bjelkene...

 

alt det gjorde jeg i fjor og litt i vinter men d var lite.. pga har ikke varme garasje så giddet ikke stå ute å fryse.

så kom våren, og motor rommet ble sparklet opp å lakkert..

det ble ganske bra,så monterte jeg motoren og girkassen.. trur jeg kjørte kansje 3kilomter før d bynte å kakle noe voldsomt:@

så dermed var det ut med motoren igjen og skulle sette i en ny 2liter. (har noen liggende) men fant fort feil, d var svinghjulet var løsnet.. hadde ikje brukt lokktaite. dermed var det å klaske motoren på plass.. igjen:S

så plukket jeg ut alt av interiør, fant litt rust bake i dørken. skar ut å la inn nye stykker der også byttet kanler og sveset runde hjulbuer.. jeg brukte v-framsjerm bake på høyre siden og omvendt.. blei vældig bra bortsett fra at buene blei litt høye, så nå har jeg bestilt meg senkesett till en 3liter, regner med at den blir ganske så stiv da:D

men no som jeg har fådd kjørt litt med bilen, blir jeg litt skuffet.. syns den går alt får dårlig og må ha noe større under panstret... så jeg laget meg turbo manifoil men ble ikke helt fornøyd med den, dreit i det prosjektet og kjøpte en 3000 12 som donor bil.. så da fikk jeg meg jo 3000styling og interiør i samme farta:D

så no er 3000 bremsen montert, skal bare sparkle opp bilen no så skal den till hel lakkering, regner med at den blir færdig i løpe av høsten.. jeg håper no d for jeg blir 18 å februar og vill jo helt ha en bil å kjøre med..

ford mondeo 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt du må oppdatere med noen bilder,Aleksander.Dette er ikke holdbart,en prosjektråd uten bilder,du burde skamme deg,det er det du skal,din gris.

 

:D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns absolutt du må oppdatere med noen bilder,Aleksander.Dette er ikke holdbart,en prosjektråd uten bilder,du burde skamme deg,det er det du skal,din gris.

 

:D

tn_mobil%20042.JPG

sånn, her er da ett bilde av bilen, har vært litt dårlig med å ta bilder..

detta hvar vell rett etter jeg hadde tadd den ut, skulle gjøre motor romme klart til lakking

ford mondeo 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

kult at andre også bygger omega, men kan gi deg et tips, bygg om til noe annet en 12v bruker mye bensin og går rett og slett for dårligt, jeg bygger om fra 3.0 12v til 3.0 24v som skal få litt snurre hjelp når den tid kommer, :) banke ut 300-400hk, kommer helt ann på oppsett og trykk

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår