Arild. Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Ja nå har jeg endelig skiftet toppen. Det viste seg at det var en "dyselignende" del ca midt på toppen,som oljen kommer ut av under kammen, som har løsnet. MEN det tikker fortsatt :wonder: Det er jo nye løftere også. Har en utvei da......:ex_machin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 kanskje noe så enkelt som en eksoslekk? Lett å las seg lure av det ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Ja nå har jeg endelig skiftet toppen. Det viste seg at det var en "dyselignende" del ca midt på toppen,som oljen kommer ut av under kammen, som har løsnet. MEN det tikker fortsatt :wonder: Det er jo nye løftere også. Har en utvei da......:ex_machin Høres kanskje ut som ett dumt spørsmål... men hvor mye olje kjører du med. I forhold til merkingen på peilepinnen? Min tidligere Audi måtte faktisk ha "nok" olje for ikke å ventil tikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 Ganske vanlig at den må ha nok olje. Det måtte min også.. Eksoslekk kan høres ut som ventiltikk.. Pga sprekt manifold lakk min bittelitt når den var kald, og det hørtes ut som ventiltikk! Og hva slags olje kjører du på? Er du heldig så tikker det fra INNSIDEN av motoren. Og plutselig får du samma problemet som meg (les: råde ut av blokk).. haeh Neidah... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Er litt flau nå da men det viste seg at de nye løfterne jeg fikk, (det var 8 i en pakke å 2 i en pose) Å de to i posen var Feil...... Så det når jeg tok av toppdekselet . Da var det litt avstand mellom løfterne å kammen 1,5 mm ca. Irriterende å flaut...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Er litt flau nå da men det viste seg at de nye løfterne jeg fikk, (det var 8 i en pakke å 2 i en pose) Å de to i posen var Feil...... Så det når jeg tok av toppdekselet . Da var det litt avstand mellom løfterne å kammen 1,5 mm ca. Irriterende å flaut...... Og du er sikker på at løfterene er feil? Hydrauliske løftere justerer seg selv som du sikkert vet, og at de har for stor klaring til kammen når de er nye er ikke uvanlig! Motoren vil da tikke en liten stund etter oppstart første gang, for så å aldri tikke mer ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Bra sikkre på at de var feil ja. Kjørte jo ca 14 dager med dette før jeg skiftet ut de to som var for "korte" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Ja, da må de være feil :) Har opplevd at løftere er for "lange" og ventilen aldri liket skikkelig. Løftere fra KM! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg