Arild. Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Har fått ventilrasling. Heller knusverklyder. 2,2 5er. KU Det kom sånn nesten plutselig. Har skiftet alle løfterne (brukte) men ikke noe bedre. Prøvde en gang til , da med kammen også fra en annen delemotor (brukt det også), meen fortsatt rasle rasle. Kan det være noe med oljetrykket som gjør dette til et stort irritasjonsmoment ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 et realt macGyver tips når det gjelder tråder som omhandler tekniske spørsmål er bl.a. å informere om HVILKEN motor dette gjelder ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Har fått ventilrasling. Heller knusverklyder. Det kom sånn nesten plutselig. Har skiftet alle løfterne (brukte) men ikke noe bedre. Prøvde en gang til , da med kammen også fra en annen delemotor (brukt det også), meen fortsatt rasle rasle. Kan det være noe med oljetrykket som gjør dette til et stort irritasjonsmoment ?? Du fortjener ikke bedre når du setter inn brukte løftere! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Fortjener vel ikke bedre nei. Var jo rart om alle de jeg har prøvd er kaputt når de fungerte i de andre motorene. Motoren er en 2,2 5er. KU.Sitter i en -87 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Fortjener vel ikke bedre nei. Var jo rart om alle de jeg har prøvd er kaputt når de fungerte i de andre motorene. Motoren er en 2,2 5er. KU.Sitter i en -87 mod. Er du sikker på at det lyden kommer fra ventilsystemet? Var lyden der fra første stund etter at du byttet eller kom den tilbake igjen etter en stund? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 rådebank?, tenningsbank? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Ligner ikke på rådebank, og ikke tenningsbank. Mener det er ventilsystemet ja. Forrige audien fikk denne lyden også men svakere.Lyden kom selvsagt rett før vi dro på ferie (6-7 uker siden.) Byttet som sagt løfterne med brukte fra en motor som ikke hadde denne lyden men den ble ikke bedre. Kan det være noe oljetrykktrøbbel ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Kanskje det er vakumpumpa? Vi hadde en audi som den var problemet på. Det er vel den grå lille "boksen" som sitter på motoren? Men du kan jo prøve med oljetilsetning også, hjalp mye på tikkinga på min motor. Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Men du kan jo prøve med oljetilsetning også, hjalp mye på tikkinga på min motor. Ånei, ikke det a...!? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Har vakumpumpa noe med ventilløfterne å gjøre da ? Kjører på 10/40 olje og skifter regelmessig. Oljetilsetting..hmm Men kan oljetrykket føre til slike tingtro. Høres ut som det er ganske midt på motoren at trøbelet er. Sånn ca syl 2-3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Er en bolt i vakumpumpa, og den lager en jæveli lyd noen ganger, kan fint da den ut, det gjorde jeg og vips, problem løst! Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Har vakumpumpa noe med ventilløfterne å gjøre da ?Kjører på 10/40 olje og skifter regelmessig. Oljetilsetting..hmm Men kan oljetrykket føre til slike tingtro. Høres ut som det er ganske midt på motoren at trøbelet er. Sånn ca syl 2-3 Har ikke så god kunnskap om disse motorene, men jeg kan i farten ikke se hvorfor en standard sugemotor med normalt innsugsvakum skulle trenge noen ekstra pumpe. Eller så er det jo vanlig på dieselmotorer... Oljetrykk, eller snarere manglende oljetrykk, kan forårsake de grusomste ulyder, men jeg synes det er litt vanskelig å fortelle deg hva som er galt i din motor. Ventiltikking har jo en karakteristisk lyd som du burde kjenne igjen. Så du noen slitasje på kammen eller sliteflatene på løfterne? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Manglende oljetrykk kan utmerket godt være årsaken til ventiltikkingen. Joda, er vakumpumpe på denne, på bildet under kan du se at støtstanga mellom denne og kammen er fjernet.. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Ja, se der sitter vakumpumpa ja. Noen spesiell grunn til at de bruker dette? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Den der vakumpumpa har ikke jeg. Må være annen motor du har bilde av. Ikke noe synlig slitasje på kam og løftere nei. I og med at de er fra en motor som sto i min bil tidligere (som ble skiftet ut av andre årsaker) , så mener jeg at de skal være ok. Lyden er av type metalisk. ganske hørbar lyd ja. Må kansje måle oljetrykket på den. Kansje oljepumpa er sliten¨. Hva sånn ca skal oljetrykket være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg