Gå til innhold

Forby helgekjøring...?

Ranger emnet


Finepix

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fy faan sier nå bare jeg!

 

Nå går det litt over styr for "(stygg)trygg trafikk"!

 

Er det bedre med en hel jeng sinte ogt frustrerte ungdommer midt på dagen da?

 

Forslaget mitt er å la 16-åringer få lov til å kjøre bil uten passasjerer på dagtid og ikke i helgene.

Når de da får ta lappen på skikkelig vis, vil de da ha en viss kunnskap til hvordan trafikken fungerer.

16-åringer har jo lov til å øvelseskjøre, og det er jo akkurat det samme som kjøring på egenhånd, bare det at det sitter noen der og har "oversikt".

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????????????

 

Hva er vitsen med å lime inn en link til den sammen siden på forumet?

 

????????????

 

Hm...hehe, har jeg gjort det?

Sikkert litt sløv tror jeg...tidlig morgen for liten gutt enda.:spermie:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faan sier nå bare jeg!

 

Nå går det litt over styr for "(stygg)trygg trafikk"!

 

Er det bedre med en hel jeng sinte ogt frustrerte ungdommer midt på dagen da?

 

Forslaget mitt er å la 16-åringer få lov til å kjøre bil uten passasjerer på dagtid og ikke i helgene.

Når de da får ta lappen på skikkelig vis, vil de da ha en viss kunnskap til hvordan trafikken fungerer.

16-åringer har jo lov til å øvelseskjøre, og det er jo akkurat det samme som kjøring på egenhånd, bare det at det sitter noen der og har "oversikt".

 

 

 

kan jo ikke la en 16 åringer kjøre bil alene... Grunnen til at man har en veileder ved siden av seg er at han/hun faktisk kan avverge ulykker... tenk deg at en haug med 16 åringer som ikke veit hva en clutch er skal kjøre ute i rushtrafikken... det hadde nok blitt en koslig kø, kveler bilen i vær minste oppoverbakke...

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ikke la en 16 åringer kjøre bil alene... Grunnen til at man har en veileder ved siden av seg er at han/hun faktisk kan avverge ulykker... tenk deg at en haug med 16 åringer som ikke veit hva en clutch er skal kjøre ute i rushtrafikken... det hadde nok blitt en koslig kø, kveler bilen i vær minste oppoverbakke...

 

Hm, mener jeg var fullstendig i stand til å kjøre bil når jeg var 16 i allefall.

Clutch og brems er jo ikke direkte vanskelig da, og de hadde jo selvfølgelig måtte gå opp til full førerprøve.

Hadde lettsykkel når jeg var 16, og det gikk jo bra det.

Gikk ikke så mye dårligere enn en vanlig bil den.

aprilia rs 125 med 160 sylynder og rakrør og elektrisk eksosventil, og litt plana topp.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete forslag. Lag en skikkelig opplæring i samarbeid med kjøreskolene. Slik det er idag tenker kjøreskolene kun profitt og penger, ikke på om sjåføren er god sjåfør eller ikke.

Dessuten er det en drøss med folk som aldri skulle hatt lappen.

 

Få til en kjøreopplæring som holder mål! Fokuser mer på praksis og ikke så mye på teori. En bokorm blir ikke en god sjåfør.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke skjønner, Mange kjøreskoler er skikkelig forskjellige. En kamerat av meg.

 

Han tok bare 10 kjøretimer. å det er ganske bra mener da jeg. Så når han skulle ta oppkjøring strøk han etter 20 min. Han greide ikke å gire ordentlig. Kenguru hopp minst 5 ganger.

 

Å det er samme bilen som han hadde kjørt med helt til nå.

Så noen skoler må vel skjerpe seg.

<-'VåtSokk'->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Hadde 6 kjøretimer jeg. Utenom langkjøring og sikkerhetskurs på veg selvfølgelig. Oppkjøringa gikk glatt den :) Hadde lett-mc lappen fra før av. Ikke vært i noe trafikk trøbbel etter jeg fikk bil lappen heller...

 

Tar det aldri slutt med tåplige forslag mot bilsamfunnet eller ? faen så mange tåplige forslag/utsagn som har kommet de siste månedene. Blir det bedre at de 18-åringene slå seg på flaska og vandaliserer hele nabolaget istede da eller ? >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du jo temmelig fersk da.. Men poenget mitt var at kjøreskolene har ansvaret for de som slippes ut på veiene. Det er tross alt de som vurderer elevene.

 

Uansett er forslaget bak mål. For å bli en god sjåfør, kreves det erfaring på veiene. Det får man jo mindre av når man skal nektes å kjøre i helgetrafikk.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår