Gå til innhold

Wurth combi let, vannslipe, fyller

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Har sparklet med Wurth sin combi let sparke. Nydelig sparkel å ha med å gjere.

Men kan eg vannslipe den? Blir forvirra her på forumet. Noken seie det går andre ikkje.

Men viss eg legger fyller på sparkelen og SÅ vannsliper så skal det vel vere ganske sikkert at det ikkje trekker vatn in og skader sparkel.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ikke bruke vann på sparkel... Du kan godt våtslipe fyller/slipegrunning det siste du gjør før lakkering. Slipingen blir litt jevnere med våtslip. På jobben går vi lett over med våtsliping før lakkering :thumb

 

støtter deg på denne her

Volvo 245 -"racebussen"

Toyota Hiace

Ford escort mk1 rs2000

 

---DO88.se---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor vannslipe? var jo i gamle dager de vannslipte sparkel, vann trenger inn og forårsaker rust under sparkelet og da er jo alt nytteløst. tørrslip alt til lakkering du..

 

 

Hvorfor??

 

Jo, for å få ett fagmessig BRA resulat..:happyhappy:

 

Mange av dere yngre nyutdannede som jobber på "bulk rette,lakke,forsikring, tjene masse kr, passe resultat, gjøre ALT som selgeren mener er topp, firmaer..."

får en annen opplæring enn vi som kommer fra steinalderen og har gjort jobber dere og deres sjefer ikke ORKER ta i en gang...:happyhappy:

 

Ikke dermed sagt DU gjør det...:D

MEN de fleste som faktisk ikke sliper med vann til slutt...jobber på slike tragiske steder...og de stedene driver skjeldent med morrolakking, kustomlakking som faktisk krever noe mere stell enn bulkfiks lakking!

 

Jeg har ALLTID slipt med vann på skikkelige jobber...

men det siste er at en faktisk må slipe med 1000-1200 for at den elendige vannlakken skal dekke riper...

 

Så min prosedyre er:

 

- Rette bulk/fikse rust/etter å ha tinnet...

 

- Slipe med 80-120, rondell.

- Sparkle med kombi-let

- Slipe med 80-120 til det er rett..

- Feie over med 240-320 og rondell

- Vannslipe med 600 over stedet, og utover arbeidsområdet så fylleren kan legges uten at den legges rett på en tape kant som er vanskelig å slipe ut etterpå.

 

- Skal en gjøre en skikkelig grundig jobb på en plass en har sparklet mye eller vet at er ujavn... ja, så sliper man med langklossen og 100-240, feier over med 600 og vann, nytt lag med fyller og så mere sliping...(skal man ha sort eller mørk farge, er dette en bra løsning!)

 

- Slipe lett med 240 og kloss når fylleren er tørr. Dette for at en da fjærner alle overganger og noen ujavheter :thumb

- Slipe så godt med 800 gjerne med kloss på slette flater...og er det en møkkafarge, så må en over lett med 1200 tilslutt...

- Tørke av med pusse skinn....blåse bort vann og skit...å så er det klart til maskering...

 

Dette er en prosedyre vi dinosaurene bruker på skikkelige jobber som SKAL bli bra...finnes jo selvfølgelig MASSE snarveier...men de trengs erfaring for å utføre uten at andre ser å en har gjort...

 

Klokere nå?:hide

 

 

 

Vann blir ett DIGERT problem om en bruker MØKKA som HAGMANS selger(Sparkel) og hører på "Bestefar" som er knipen og finner ut at en skal bruke sprøytesparkel!

 

Det heter:

Fyller.

Fyller.

Fyller.

Fyller.

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det vel sparkle det var snakk om :) jo, jeg vannsliper om jobben jeg gjør krever det. men det er sjeldent det er nødvendig.. og ja, jeg jobber faktisk på et sånnt verksted nå :P men har mesteparten av min fartstid fra et verksted med 2 ansatte og masse customarbeid der vi gjerne vannslipte for å få et bedre resultat.. nå er det dog enda mer nøysomt siden voc lakken er blitt et krav.

Jeg rakker ikke ned på noens jobb, heller ei på noens erfaringer, suger heller til meg informasjon og andres erfaringer. skyt meg ikke på grunn av manglende skriveferdigheter, er ikke dum for det.. :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det vel sparkle det var snakk om :) jo, jeg vannsliper om jobben jeg gjør krever det. men det er sjeldent det er nødvendig.. og ja, jeg jobber faktisk på et sånnt verksted nå :P men har mesteparten av min fartstid fra et verksted med 2 ansatte og masse customarbeid der vi gjerne vannslipte for å få et bedre resultat.. nå er det dog enda mer nøysomt siden voc lakken er blitt et krav.

Jeg rakker ikke ned på noens jobb, heller ei på noens erfaringer, suger heller til meg informasjon og andres erfaringer. skyt meg ikke på grunn av manglende skriveferdigheter, er ikke dum for det.. :P

Var jo ikke meningen å skyte noen...:D

 

Men det du nå svarer viser jo at du er nære enig...:happyhappy:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår