Gå til innhold

Hva skal jeg bestille?

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

Tandis1:

#105 og #111 kommer vel inn igjen ganskje kjapt vil jeg tro?

Jeg er ikke nødt til å bestille nå, men høsten er jo på vei..

Hvordan vedheften er mellom ulike produsenter vet jeg ikke. Men jeg vil tro at Wolfgangen setter seg på Duragloss. Det er rart om det slipper.

 

 

samt at 101 har bittelitt (ikke mye) korrigerings effekt, som kan hjelpe mot overflate merker du kan (og det er bare kan) få av clay..

 

Kan du utdype dette?

Bilen min har trolig hatt en skade på en bakdør og dørstokk. Under lakkering har klarlakken forstøvet litt på noen plasser. dette fremstår som små nupper som jeg tenkte å bruke Clay på.

 

Om du tester ut Microfiber fra enten Meguiars el Cobra (Fra Autogeek også), vil jeg tippe at din eneste reaksjon er: "hvorfor har jeg ikke kjøpt disse før" det er noe helt annet mht absoberingsevne og fjerning av vosk, samt at de TW dukene så legger polishen seg oppå, dvs trekke ikke inn og du må konstant bytte sider ellers blir det bare klin. MF kan også vaskes i maskin på 40c og de har du leeeeenge.

 

Her er jeg litt usikker på hva du mener.

Bør jeg bruke microfiber til å legge på produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang Clay, så kan du om du feks clayer når det er litt kald el bruker litt lite clay lube få noe som nesten virker som Clay rester på bilen (merker som et viskelær legger igjen om du drar den over et vindu) dette fjerner feks 101 greit når du benytter denne. Noen får litt matte striper på lakken så derfor liekr jeg etterhver å polere bilen ETTER jeg har claye, noe du også helst skal.

 

Clayen tar nok en del av lakkstøvet, men om det har sittet veldig lenge kan det være at den ikke klarer å ta alt, men det finner du ut, og det er ikke noe problem å claye flere ganger om det ikke ble bra første gangen.

 

Nei MF til å ta av polish, pads til å legge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye sparer man fra autogeek i forhold til frakt og sånn fra usa enn å bestille fra norge?

 

Jeg er ikke sikker.

Ordren min ser ut til å kommer på rundt 80 dollar, litt avhengig av hvilke microfiberkluter jeg velger. Etter hva jeg har lest på forumet bør jeg forvente å betale det samme for frakten også.

 

Duragloss selges vel ikke i Norge, så derfor bestiller jeg fra Autogeek for første gangen nå. Bare de får varene på lager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med samme dilemma, men min bestilling går av gårdet på søndag (felleskjøp):

 

Her er det jeg så langt har gått for:

 

1. Wolfgang Polishin’ Pal Combo

 

2. Meguiars Gold Class Clear Coat Car Wax Paste (på salg og skal brukes på den gamle bilen.)

 

3. Duragloss 101

 

4. Duragloss Aquawax (AW) #951

 

5. Cobra Deluxe Combo Pack

 

6. Pinnacle Ultra Poly Clay Special (er ikke det bedre enn Wolfgang?)

 

 

Sealant? Wolfgang, eller...? MF, hvilken?

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wolfgang skal være god (ikke prøvd selv) ellers er Klasse sealant også enkel og grei, samt collinite som er litt "vinter" beskyttelse. Meguiars MG 21 er også en god slager (aka NXT på steroider)

 

Ellers så det ut som en bra pakke det der.

 

De selger også Duragloss her i England:

 

http://www.ccs-inc.co.uk/

 

Rask levering var det også (mener de benyttet seg av FedEx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger også Duragloss her i England:

 

http://www.ccs-inc.co.uk/

 

Rask levering var det også (mener de benyttet seg av FedEx)

 

Da bestiller jeg derfra!

Uvisst når autogeek får inn det jeg vil ha.

Men jeg vurderer å kutte ut de dyre microfiberklutene og bruke Jordan eller noe annet i stedet.

SÅ mye forskjell kan det vel ikke være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell, de som er laget for hushold har mye kortere fibre, så møkka kommer ikke opp og vekk fra lakken.. Vil anbefale deg å betale de ekstra kronene.. Eller så vil det andre du har gjort bare bli bortkastet, ettersom du tilfører nye riper da du tørker vekk polish, voks eller QD..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal jobbe med lakk - hold deg til produkter som er lagd nettopp til det formålet! Det er ufattelig ergelig å måtte gå på en ny runde med lakkrens for å fjerne lakkvirvler...

Jeg fikk for en tid tilbake tak i slike microfiberkluter som AutoGlym selger, bare i bulk-versjon istedet for pen innpakning i blanke plastrør. Betalte 35 per stykk, så jeg syntes det var verd å teste...

Disse kan du få kjøpt veldig billig av meg, for de skal aldri mer brukes på noen av mine biler.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillingen:

Dg Clear coat polish #111

Dg Aquawax #951

Dg Bug remover #471

Dg Total performance polish #105 2 stk

Dg Rain repel #751

 

Microfiber Washmitt 2 stk

" Drying towel 2 stk

" Polishing cloth

 

119,60 pund

Hvor mye det koster å få det hit, tør jeg ikke tenke på.

Men det holder jo bilen fin også da.

 

Håper Duragloss svarer til forventningene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår