Gå til innhold

Hva skal jeg bestille?

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille fra Autogeek.

Jeg har brukt AutoGlym, men tenkte jeg skulle prøve Meguiars. Grunnen til det er at AutoGlym Extra Glossprotection skuffet meg, da den forsvant etter få vask.

- Nok om det

 

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gå for.

 

- Mirror Glaze m21 eller Nxt Techwax?

Usikker på hva jeg skal gå for her. Slitestyrke eller glans... Tross alt er det en familiebil det er snakk om her. Tips?

- Poleringsmiddel. Deep Crystal Polish?

- Quik Klay Kit

Finnes det flere utgaver av denne?

- Watermagnet

- Deep Crystal Paintcleaner?

Jeg bør vel ta en lakkrens i løpet av året også? Tidligere har jeg bare gått fra avfetting til polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde tatt:

 

Såpe, Duragloss 901 Jeg prøvde denne igår, det var så gøy så jeg vasket 6 biler:D

Vaskemitt, Cobra mitt, ull mittene er mer forsiktige, men de holder ikke så lenge, ShMitt er også et bra alternativ.

Tørking, mellomstor Guzzler. Dette er det beste jeg har vært borti, suger så mye vann! Bilen blir helt tørr med et drag, ingen små dråper eller streker.

Clay, Wolfgang Clay combo

Rens, Durgloss 101

Beskyttelse, Duragloss 105

De to 101 og 105 er en holdbar og våt combo, kjempeglans..

Så trenger du noen microfiber kluter og noen pads

2-3 slike, de kan vaskes å brukes på nytt Pads Man får aldri nok MF Cobra deluxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med tilleggsopplysninger har jeg allerede Shampo og poleringskluter.

Shampoen er AutoGlym og poleringsklutene er Turtle. Disse er jeg fornøyde med.

 

Jeg er altså på jakt etter:

- Voks som er slitesterk.(Bedre enn AutoGlym extra glossprotection)

- Poleringsmiddel.

- Et Clay kit.

- Kluter for å tørke prellende vann. Som holder på vannet.

- Lakkrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ventet meg å få inn en drøss med Meguiarsfæns i denne tråden jeg.. Iallefall fra deg, Truhaa.

(den klistret-tråden din om bilpleie er veldig lærerik)

 

- Men Duragloss er kanskje like bra det.

Så da bør jeg prøve tipsene dine da, Tandis1.

 

Jeg har aldri bestilt fra utlandet før jeg, så dette blir litt spennende. Iallefall med fraktkostnader og toll osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom Autogeek nå, og leste om #101 og #105.

Der står det at begge er lakkrens og polish i en og samme behandling.

 

- Da er det vel unødvendig å bruke begge disse?

 

De har også en Cleat Coat Polish #111 som jeg tolker til å være en ren polish. Da kan denne være et alternativ.

Men jeg stusser litt på denne setningen: "Duragloss Clear Coat Polish is completely nonabrasive"

Nonabrasive er "ikkeslipende" på norsk. Jeg trodde en polish måtte være slipende for å få bort vaskestriper o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke noe av det som er fra duragloss er slipende, bare korrigerings poliosher er slipende. (Meguiras 85, 84, 83, 82, 80, er noen samme er det med så og si alt fra Menzerna, og XMT serien fra Pinnacle, samme med proff serien til Autoglym/turtle) Det meste du kjøper over disk i Norge er ikke slipende polisher, om du har fjernet riper med noen av de er det nok "fjernet" som gjelder, de skjuler ripene ved å fylle de opp, de fjerner de ikke.

 

Å bruke både 101 og 105 har også noe å si mht holdbarhet også, 101 har mere rens en 105, men du bør/skal ikke gni 105 hardt på bilen etter 101, i og med at det er rens også i 105,men disse tor reagerer med hverandre og skaper en bra beskyttelse sammen.

 

111 er kun en topp sealer, den har ingen annen effekt en å beskytte å se blank ut, så den er det ikke rens i, og kan legge på i lag uten fare for å fjerne det som er under.

 

At du ikke blir anbefalt Meguiars når du handler fra autogeek er vel at det er så mye annet derfra som også er bra/enklere. Meguiars er sikkert mer en bra nok, men syntes personlig jeg fikk et like bra/bedre resultat lettere med Duragloss feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg bestiller

#105 Total performance polish

#111 Clear coat polish til å forsegle

#951 Aquawax for litt kjapt vedlikehold (eller "kan" denne droppes?)

#751 Rain repel

Wolfgang Clay combo

Guzzlerkluter.

 

Jeg tenker å polere 4 ganger i året. Vinter,vår,sommer og høst.

- Det er vel problemfritt selv om polishen inneholder rens i tilegg?

 

Tidligere spurte du om det var Turtle papirkluter jeg polerte med.

På posen står det Turtle Polerduk. God å myk å bruke, men om den er bra vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke droppe Aquawax, og i og med at du alerede skal bestille fra autogeek, hadde jeg like godt tatt med meg 101 også (koster ikke mye og har liten invirkning på frakta) samt at 101 har bittelitt (ikke mye) korrigerings effekt, som kan hjelpe mot overflate merker du kan (og det er bare kan) få av clay.. Noen prater fælt om 501 også som er en båt polish, men har ikke fått testet den skikkelig enda (på hel bil) så den kan ikke jeg gå 100% god for.

 

Om du tester ut Microfiber fra enten Meguiars el Cobra (Fra Autogeek også), vil jeg tippe at din eneste reaksjon er: "hvorfor har jeg ikke kjøpt disse før" det er noe helt annet mht absoberingsevne og fjerning av vosk, samt at de TW dukene så legger polishen seg oppå, dvs trekke ikke inn og du må konstant bytte sider ellers blir det bare klin. MF kan også vaskes i maskin på 40c og de har du leeeeenge.

 

4 ganger i året er sikkert greit når du har med disse produktene å gjøre (lette å jobbe med) men du trenger det ikke mht holdbarhet, Aquawax har også en "forholdsvis" bra beskyttelses effekt, så den beskytter også bra når den kommer i kontakt med noe fra DG som er på bilen fra før, så beskyttelses messig holder det med 2 ganger i året, og så dusjer du bare på litt Aquawax 1 gang i månden og bilen holder seg så fin atte....

 

Men sef, det er dine penger da, så du kjøper bare det du mener du trenger/ønsker, og jeg vil ikke ha på meg at jeg pusher produkter....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg bestiller

#105 Total performance polish

#111 Clear coat polish til å forsegle

#951 Aquawax for litt kjapt vedlikehold (eller "kan" denne droppes?)

#751 Rain repel

Wolfgang Clay combo

Guzzlerkluter.

 

Jeg tenker å polere 4 ganger i året. Vinter,vår,sommer og høst.

- Det er vel problemfritt selv om polishen inneholder rens i tilegg?

 

Tidligere spurte du om det var Turtle papirkluter jeg polerte med.

På posen står det Turtle Polerduk. God å myk å bruke, men om den er bra vet jeg ikke..

 

Hvis du har tenkt til å bestille akkurat nå, så er verken 105 eller 111 inne.. Tenkte jeg skulle bruke de -15% og legge inn ei DG bestilling, men siden 105 og 111 var utsolgt, så vet jeg ikke helt hva jeg skal ta isteden for dem, muligens Wolfgang Deep Gloss Sealer (vet ikke hvordan den setter seg på 601 jeg), men den koster ca tre ganger så mye som DG da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår