Lars Erik Johannesse Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Heihå... Har akuratt byttet de hydrauliske ventilløfterene på min 2.3 NG motor. Når jeg skulle fyre den så startet den etter litt men får 0 gassrespons. Den bare står og durer på CA 1000 O/min. Når jeg gir full gass så har den en ørliten bevegelse på tomgangen men svært lite... Hva kan være feilen ? Feil tenningstidspunkt ? Forslag ? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Tror du får ta en kikk og sjekke at alt er skrudd på plass igjen. Sjekk også pluggen til gasspjeldene/gasspotensiometeret og jordingen på innsuget. Du har vel husket å sette på gasswiren? Oppfestningen på strømpa er festet med et klips, er dette på? Ser du at gasspjeldet åpner? Prøv å gi gass ved å vri på spjeldakselen på innsuget. Går ut i fra at du satte rotoren likt som den stod når du skrudde inn igjen kammen! Når veiv og kamdrev står på merket skal rotoren peke omtrent mot merket i fordelerhuset. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Slik skal rotoren stå på NG-motoren når veiv er i ø.d. og kamdrevet er på merket. Når du stiller tenningen så sett en sikring i bensinpumperelèet før du stiller. Du skal da ha 15 grader fortenning på tomgang. Relèet ser slik ut, men bildet er fra en Audi 80. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Slik skal rotoren stå når veiv er i ø.d. og kamdrevet på merket. Når du stiller tenningen så sett en sikring i bensinpumperelèet før du stiller. Du skal da ha 15 grader fortenning på tomgang. Relèet ser slik ut, men bildet er fra en Audi 80. Alt av dilldall er koblet til. Sjekket flere ganger for og være sikker. Vi passa på og time alt 100% men tenkte selfølgelig ikke over fordeleren. Ssom jeg kan se det nå tenner den ca 2cm feil fra stedet.. For da der som rotoren står på bildet ditt skal plugg 1 ha tenning. etter det kommer 2,4,5,3. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Alt av dilldall er koblet til. Sjekket flere ganger for og være sikker. Vi passa på og time alt 100% men tenkte selfølgelig ikke over fordeleren. Ssom jeg kan se det nå tenner den 180% feil. For da der som rotoren står på bildet ditt skal plugg 1 ha tenning. etter det kommer 2,4,5,3. Stemmer, rotoren skal peke mot pluggledning nr 1, altså merket i fordelerhuset. Prøv å stille det som på bildet, skal da være 99% :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Og slik skal den stå på AAR-motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Ang. sikring, hvor stor ? 5A ? På dette bildet står veivhjulet på hakket sitt, reimhjulet på kammen står på sin plass og slik står fordeleren; Noen som ser noe feil ? :) Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Ang. sikring, hvor stor ? 5A ? Ett fett, bare den er hel. På dette bildet står veivhjulet på hakket sitt, reimhjulet på kammen står på sin plass og slik står fordeleren; Noen som ser noe feil ? :) Ja, jeg ser noe feil ;) Du må nok vri fordeleren en (god) del :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Når du stiller tenningen så sett en sikring i bensinpumperelèet før du stiller. Du skal da ha 15 grader fortenning på tomgang. har samme relet dog med motronic, skal sikringa vær der normalt eller ikkje? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 har samme relet dog med motronic, skal sikringa vær der normalt eller ikkje? Skal normalt ikke være sikring der, da fungerer ikke elektronikken som den skal. I tillegg vil gjerne varsellyset lyse hele tiden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Da var kammen timet opp på nytt, reimhjulet på veiva timet opp nok en gang også fordeleren. Bilen starter og går men ikke på tomgang. Dette pågrunn av lekk i downpipeen fra manifoil til kat. som da sikkert lamdan gir mer suppe.... Og sikkert litt falsk luft her og der... Men ett nytt problem, når vi har hatt den gående ett beite på rundt 1000 o/min også stopper den for så og starte den igjen vil den ikke starte.... Forslag ? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Slik skal rotoren stå på NG-motoren når veiv er i ø.d. og kamdrevet er på merket. Når du stiller tenningen så sett en sikring i bensinpumperelèet før du stiller. Du skal da ha 15 grader fortenning på tomgang. Relèet ser slik ut, men bildet er fra en Audi 80. hvorfor skal denne sikringen settes i før tenningsjustering?D ble ikke gjort på min! Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2007 Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 hvorfor skal denne sikringen settes i før tenningsjustering?D ble ikke gjort på min! Som jeg svarte i den andre tråden din, kommer an på hvilken motor du har. På NF- og NG-motoren skal sikringen settes inn før tenningsjustering. Gjelder ikke AAR-motoren som ikke har slikt relè, kun diagnoseplugger (som gjør samme nytten). Om du stiller tenningen på 15 grader uten sikring i vil tenningen bli ca 25 grader med sikringen i. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 hååhjååå, sikringa he stått i der lenge, då ååååå skal me sta å harrr kjøre Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Men altså, fått ett problem... her er saken; Jeg starter bilen. Den starter med en gang helt smertefritt. Lar den gå i 10sek eller 10min for den skyld. Samme skjer uansett. Når jeg da har stoppet den også skal vri på nøkkelen igjen for og starte vil den ikke starte. venter 1 min ca eller no og vrir igjen. Starter igjen. Forslag? Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg