Gå til innhold

sotefilmen lå i baksetet....

Ranger emnet


Ja__9

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tar nok litt lenger tid neste gang... Skal ikke så mye til før den tynne filmen krøller seg:) Vær forsiktig,og lykke til!

 

hei. har prøvd på ny i dag, men er ikke fornøyd så jeg tar ut vinduet og gjør det litt mer skikkelig. Denne gangen henger det hvertfall på ruta, men med luftbobler på kjøpet... hva er trikset? mye salo og vann? eller kan det bli for mye salo??

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. go latter her og, men imponert over at du svarer etter å ha driti deg.. hehe...

 

Ta ut vinduet ja.. mye enklere å få ut alle bobblene..

 

Prøv med ei vindusskrape (sånn man skraper av vann og såpe etter å ha vasket vinduene) d kan være litt enklere..

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du legge skikkelig på må du helst ha rutene ute.

ta med hjem på badet under dusjen. så du er sikker på at alt støv er borte. så legger du filmen på med MYE såpe vann mellom filmen og ruta!

 

og husk MYE såpevann oppå filmen så skrapa di glir lett. trekk alt vannet ut til sidene. til det nesten ikke er noe igjen. deretter tar du den kniven du fikk med og skjører av kanten langs med ruta. slik at filme er ca 3mm innafor ruta di. deretter kan du begynne å press ut de SISTEdråpene og tørke med hårføner.:) lett gjort. men tar tid. regn med ca 1 time pr. rute

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. go latter her og, men imponert over at du svarer etter å ha driti deg.. hehe...

 

Ta ut vinduet ja.. mye enklere å få ut alle bobblene..

 

Prøv med ei vindusskrape (sånn man skraper av vann og såpe etter å ha vasket vinduene) d kan være litt enklere..

 

 

hehe.. synes ikke det var så farlig :p lo bare av meg selv når jeg leste at jeg måtte ta av folien sånn at det var lim under :happyhappy: burde ha tenkt ut selv at plastikk folie ikke kan henge med salo og vann :spin

 

skilz sier bare jeg...

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt seriøst gjorde du faktisk riktig til å begynne med. Er fint å feste den med folien på for å fintilpasse den før du klistrer den for godt. Men er viktig å holde styr på hvilken veg den ligger. Jeg har klart å lage to høyreruter f.eks. Ekstremt kjedelig når du må kjøpe en ny rull bare for ei rute. Bakruta spesielt kan bue så mye at du får glippe om du bare legger filmen tversover på utsiden.

 

Renslighet er som Sugekopp vet, en dyd. Og MASSE AnalEaze eller AstroGlide. :D Utover det bruker jeg aldri medfølgende gummibrikke og kniv. Kjøper heller en MYK, smal gumminal som ikke riper opp filmen. Og en skalpell som ikke hakker opp filmen så fort.

 

Og tilslutt har Biltema en gjenbrukbar solfilm. Det var ikke den du kjøpte vel? hehe... :blah:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da en kompis av meg hadde kjøpt "førstebil" bestemte han seg raskt for at han skulle sote rutene, han skulle gjøre dette en ettermiddag, så jeg tenkte å stikke bort å se hvordan det gikk, da jeg kom fram, å nermet meg bilen hørte jeg masse kjefting, å det lå store sammenkrøllede baller med sotfilm, han han skjønte ikke hvordan han skulle klare dette, å han var dessuten fri for mer film. hmmm sa jeg, har du hatt salo i vannet da?

"hvilket vann" svarte han.....

 

flira godt av den enda ja;)

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mot enda til å prøve en gang til. Var på aha konsert i helga å fikk en 100kg høytaler i hodet så jeg har ganske god tid nå ettersom jeg er sykemeldt en periode. Fikk en kraftig hjernerystelse:p

 

men nok om det, jeg skal se hva jeg kan få til på torsdag fredag :p ønsk meg lykke til:hellothere:

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehehe du søte tid,her var d da mye gøy.Ser for meg han som ikke brukte vann..hehehe.....

 

hehe ;) det må ha vært en del banning der ja. Jeg skjønte at jeg måtte ha vann og salo, så jeg satt der og strøk filmen så fint opp med salo og vann, men den datt jo selvfølgelig ned igjen. Synes det var litt rart at den kunne henge der med bare salo :rolleyes:

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår