subarualfen Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 ja, har hatt englevakt. golf tåler ikkje mye. BT hadde funnet ut at jeg hadde hatt max 30 da jeg smalt inn i lastebilen. Noen her som vet hva bremse lengden på tørr asfalt i 80 er? finner desverre ikkje i gjenn teoriboken min :(! håper det bare blir et forelegg jah :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 golf må vel være noe av det verre å krasje med ja. godt det gikk bra i alle fall. hadde sjøl et lite uhell, smalt i 60sona rett i rævva på bilen foran. den sto stille og venta på å komme inn til venstre. fikk beskjed om at kom til å bli kalt inn til avhør om ei lita stund. jeg har verken hørt no fra politiet eller mottatt noe forelegg. men så ut som det blei litt mer oppstandelse over din krasj da. EDIT; dratt den ut i grøfta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Ja, menn har fortsatt ikkje hørt noe fra politiet! så satser på at det går bra. har handlet meg ny bil også så surt vist jeg mister lappen!hehe! bra du kjørte volvo dem tåler faen meg mye :D!hehe Vet du hvor lange spor det skall bli i 80? fikk 56 meter jeg :O! menn da var ene fordekket nesten på kordene(var ikkj mønster) og forstillinga helt feil! MVh Alf Arne HAuso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 En ny normal bra bil har vel rundt 40 meter stopplengde fra 100 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 En ny normal bra bil har vel rundt 40 meter stopplengde fra 100 Og du kjører med tyggis på dekka dine eller? Er vel litt mer enn 40meter bremselengde i 100 mener jeg. Når farten dobles øker bremselengden med kvadrat. Hvis du kjører 50, og får en bremselengde på 20meter,og du øker farten din, så ganger du bremselengden med 4...det vil si 100meter.(KUN ET EKSEMPEL) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Og du kjører med tyggis på dekka dine eller?Er vel litt mer enn 40meter bremselengde i 100 mener jeg. Når farten dobles øker bremselengden med kvadrat. Hvis du kjører 50, og får en bremselengde på 20meter,og du øker farten din, så ganger du bremselengden med 4...det vil si 100meter.(KUN ET EKSEMPEL) Ikke kom her å lek deilig uten å ha backing var det en smart mann som sa. 100-0 diverse biler: Citroen C4 2.0 - 39meter Kia ceed 1,6 - 39 meter Nissan GASHKAI - 38 meter Renault Megane - 39 meter Toyota Auris - 39 meter også en liten kuriositet: Dodge Caliber - 52 meter med varme bremser http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0709/070902.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hvis du kjører 50, og får en bremselengde på 20meter,og du øker farten din, så ganger du bremselengden med 4...det vil si 100meter.(KUN ET EKSEMPEL) Forøvrig så er 4 ganger 20 faktisk 80.. :blah: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 ok..kalkulexi. Du har rett...bladde opp i teoriboka. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Dette finnes det ikke noen fasit på ,det kommer an på masse foskjellige ting -bilens vekt -underlaget du kjører på -hvilke dekk du har -temperaturen i dekka og bremsene- -o.s.v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 så med andre ord så er 56 meter det samme som om at jeg har hatt langt over hundre?:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 så med andre ord så er 56 meter det samme som om at jeg har hatt langt over hundre?:S Nei... Les min forrige post... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 mtp at du kjører på corden, så vil jeg anta at dette øker stopplengden betraktelig.. Ikke at det kommer til å hjelpe saken din noe men :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 okeij takk. jo, det vill vell hjelpe saken litt siden Bt på pekte det når denn kontrolerte denn etter ulykka. Så satser på at Onkel Blå er snille med meg denne gangen og bare gjir meg bot eller prikk! kann faen ikkje miste lappen. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Hmm.. Det hjelper tydligvis ikke med store bremser på bremselengde. Noe jeg har mistenkt lenge. Audi RS4 07" - 39 meter http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0606/060606.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 Neij bremser er noe dritt ;)hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg