Gå til innhold

Justere tenning på TPI

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen råd om tenningsjustering på en 350 TPI motor. Jeg kjenner fremgangsmåten på TBI motor ved å ta av ledningen, sette tenning til 0 grader, sette ledning på igjen og slette feilkode før oppstart av bil igjen men dette funket ikke særlig bra på min TPI. Jeg merket at jeg mistet motorkraft. Noen har visket i mitt øre at tenningen skal settes til 6 grader med ledning av men det funket ikke særlig bra det heller. Tidligere har jeg bare justert etter "øret" og dette funket faktisk bedre..

Motoren er en ganske så standard 350 fra tidlig 80tallet med en Performer cam og ettermontert TPI..

Så hvis du har noen tips å komme med her så kom med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger noen råd om tenningsjustering på en 350 TPI motor. Jeg kjenner fremgangsmåten på TBI motor ved å ta av ledningen' date=' sette tenning til 0 grader, sette ledning på igjen og slette feilkode før oppstart av bil igjen men dette funket ikke særlig bra på min TPI. Jeg merket at jeg mistet motorkraft. Noen har visket i mitt øre at tenningen skal settes til 6 grader med ledning av men det funket ikke særlig bra det heller. Tidligere har jeg bare justert etter "øret" og dette funket faktisk bedre..

Motoren er en ganske så standard 350 fra tidlig 80tallet med en Performer cam og ettermontert TPI..

Så hvis du har noen tips å komme med her så kom med det.. :)[/quote']

Hei, den skal være 6 grader, med ledningen av, men når du har bytta cam så...... hvis motoren går best med "øre" innstilling så hvorfor ikke forsette med det, du vil jo få feilmeldinger hvis ikke alt er iorden, jeg også syns motoren går bedre med "øre" innstilling.:happyhappy:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei, den skal være 6 grader, med ledningen av, men når du har bytta cam så...... hvis motoren går best med "øre" innstilling så hvorfor ikke forsette med det, du vil jo få feilmeldinger hvis ikke alt er iorden, jeg også syns motoren går bedre med "øre" innstilling.:happyhappy:

 

 

 

Nå har denne tråden blitt gammel men kan jo fortelle om "problemet" for det. Saken viste seg å være en gryende rådebank som bankesensoren registerte og dermed dro tenning til "langt uttpå jorde". Stripsa fast bankesensoren til bensinslangen og tenning var ok. Hehe.. Og nå er motoren reparert og alt i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne tråden blitt gammel men kan jo fortelle om "problemet" for det. Saken viste seg å være en gryende rådebank som bankesensoren registerte og dermed dro tenning til "langt uttpå jorde". Stripsa fast bankesensoren til bensinslangen og tenning var ok. Hehe.. Og nå er motoren reparert og alt i orden..

 

jA DET ER IKKE SÅ GODT Å JUSTERE BORT EN RÅDEBANK HIHIHIH:thumb

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår