totalyamaha Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Har ein c180 bensin 1994 Mod. Automat. Det starta med att motoren plutselig sloknet når eg kjørte. Så måtte eg stoppe, starte bilen igjen så var det bare å kjøre videre. Så sloknet den oftere og oftere og spesielt når eg ga på litt ekstra. Og av å til tok det litt tid før den ville starte igjen. Til slutt ein morgon så ville den ikkje starte. Og ein gang den stoppa mens eg kjørte ville den ikkje starte igjen, alt av strøm fungerte og eg kunne kinne så mye eg ville. Bare for moro så prøvde eg å kople på startkablene på eit ana batteri å da kom den med ein gang. Og eg kunne kjøre videre. Nokon som he vøre borti detta problemet eller har tips til kva feilen kan vera??? På forhånd takk!!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Høres ut som du har kontaktfeil en plass, sjekk at alle sikringer, relè og kontakter sitter ordentlig og at alle jordinger er i orden, garantert noe elektrisk som kødder. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 har 2 teorier: bensinpumpa eller tett katalysator. tett katalysator eller dårlig bensinpumpe kan forårsake at den dør ut under pådrag og er tungstartet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hadde samme problmet med volvoen min.. Da var det releet til bensinpumpa det var dårlig kontakt i, bilen stoppa når releet ble for varmt. Få tak i ett hos høggeren og prøv:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Hadde dette problemet jeg også på volvon. Det var releet til bensinpumpa som ikke var helt som det skulle. Det skjedde en kveld når jeg skulle kjøre et stykke for å besøke noen. La mobiltelefonen i gulvet forran(med lys), og dro av dekslene, og dro ut releet og hadde en ledningsstump der jeg satte på en kabelsko i hver ende, og begynte å prøve å stikke den inn i flere hull i releet. Tilslutt begynte det å summe, jeg satte på de andre ledningene sånn ca. der de hadde vært, og ferden fortsatte :P Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totalyamaha Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Relèet til bensinpumpa fungerar, den slår iallfall inn når eg slår på tenninga å bensinpumpa startar å surre.....men frammen ved lysbrytaren ligg det eit relè. Fikk tips om att det kunne vera det så skal prøve å erstatte det, for kunne ikkje kjenne att det slo inn og når eg banka på det samtidig som eg prøvde å starte bilen starta den eit lite øyeblikk men slokkna igjen etter nokon sek. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Relèet til bensinpumpa fungerar, den slår iallfall inn når eg slår på tenninga å bensinpumpa startar å surre.....men frammen ved lysbrytaren ligg det eit relè. Fikk tips om att det kunne vera det så skal prøve å erstatte det, for kunne ikkje kjenne att det slo inn og når eg banka på det samtidig som eg prøvde å starte bilen starta den eit lite øyeblikk men slokkna igjen etter nokon sek. Mitt og slo inn som det skulle, og når jeg målte kontakten i det så alt bra ut på meteret men etterhvert som releet ble varmt kutta det kontakten. Prøv og lukt etter svilukt, og kjenn om det er unaturlig varmt når dette skjær:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet August 8, 2007 Rapporter Share Skrevet August 8, 2007 Sånn var det til meg også. Bilen stoppa etter en stund... Skjønte problemet når jeg prøvde å starte bilen og bensinpumpa ikke ville være med. problemet var løst i løpet av et kvarter da men. Dro ti en kompis dagen etterpå og tok med meg et rele. Var en gammel 240 dette da, så det kan være litt mer invikla på en nyere bil. (bensinpompa mi bråker en del, så var ganske enkelt å høre om den gikk eller ikke) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guruen Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Høyst trolig har du den samme feilen som skjedde på min. Der først Bertel O. Steen mente at feilen lå i motorstyringskortet og vile bytte dette til en pris av 11-12.000 Etter litt press og ny gjennomgang av bilen ble kun en sensor i motoren byttet, pris ca. 150,-, og bilen gikk som en klokke igjen. Hvilken sensor vet jeg ikke. Lykke til ! PS! Har bilen gått over 100.000 bør du skifte girolje om dette ikke er gjort. Over 200.000 bør du ta en overhaling av girkassen. (For automatgir). Dette er mest kristisk for C180 og C200, årsaken er noen svakheter i lagre i kassen som får størst påkjenninger med motorsvake biler. Måtte nylig ut med 30.000,- for rep på girkassen. :angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet September 5, 2007 Rapporter Share Skrevet September 5, 2007 Bensinpumperelè (bør ikke være konstant, men kommer og går som det vil) eller jordingsfeil, er det som dukker opp i mitt minne.. :) For øvrig ser det ut som om Guruen har løsningen, så om du har mulighet til å ta en sjekk hos Bertel O.Steen, så gjør det. Lykke til :) Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kiltax Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Har opplevd det samme med min CLK. Bilen ble gradvis verre og stoppet f.eks når jeg bremset nesten helt ned eller noe sånt. Gikk helt fint å starte igjen og kjøre videre. Fikk diagnose på bilen og det viste seg at luftmengdemåleren hadde tatt kvelden. Ikke sikkert at det er den problemet du har men verdt å sjekke ut? Siter Mercedes 230E 91mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.