klezz Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hei! Kjøpte en turbo smart med et slikt "t-stykke" fra kimmit sport her om dagen og fikk montert den idag, men uansett hvordan jeg kobler den så lader den maks turbotrykk hele tiden. Og det er ikke akkurat bra at en volvo 740 turbo lader 1,5 bar!!! Jeg har stilt turbo smarten slik at den skal gi minst mulig trykk, men alikevell så lader den maks.. Kan det være noe galt med turbo smarten eller t-stykket? Og kan noen vise meg et bilde eller tegning over hvordan jeg skal koble den? mvh kristoffer:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 slangen fra kompressorhuset til wg aktuatoren, den klipper du i 2, så setter du ventilen på imellom der, står hvilken av nipplene som skal mot WG.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 slangen fra kompressorhuset til wg aktuatoren, den klipper du i 2, så setter du ventilen på imellom der, står hvilken av nipplene som skal mot WG.. Den turbo smarten som jeg kjøpe fra kimmitsport.no ser slik ut http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?products_id=220 Jeg har klippet slangen i to og satt på ventilen og det ene t-stykket.. men uansett hvordan jeg kobler slangen så får jeg det ikke til! Jeg får den ikke til å lade slik som jeg vil at den skal, lader jo maks hele tiden:( MÅ jeg bruke det t-stykket som følger med? Eller kan jeg bare bruke selve turbo smarten? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Du bruker bare turbo smarten og har den i motorrommet. Monterte en slik en hos meg i går og den virker helt fint. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 ikke samme type det trond.. fikk du ikke med en monteringsanvisning da? har aldri koblet opp en sånn der, så kan ikke si sikkert åssen du skal gjøre det faktiskt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 men skulle jeg tippt sånn utav det blå, ville jeg prøvd noe sånn her, den blåe nippelen på T-stykket forvirrer meg litt igrunnen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 men skulle jeg tippt sånn utav det blå, ville jeg prøvd noe sånn her, den blåe nippelen på T-stykket forvirrer meg litt igrunnen der er slik jeg har koblet den.. men lader maks hele tiden:( tror dere at det kan være turbo smarten som er sund siden den ikke fungerer uansett hvordan jeg kobler den? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 der er slik jeg har koblet den.. men lader maks hele tiden:(tror dere at det kan være turbo smarten som er sund siden den ikke fungerer uansett hvordan jeg kobler den? Drit i T stykke. kobble den mellom wg å turboen. viss ikke det funker så er det feil med turbo smarten Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Drit i T stykke. kobble den mellom wg å turboen. viss ikke det funker så er det feil med turbo smarten Jeg skal prøve det!! Men hva er egentlig meningen med det derre t-stykket? er det for å slippe ut luft eller noe?:S Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Jeg skal prøve det!!Men hva er egentlig meningen med det derre t-stykket? er det for å slippe ut luft eller noe?:S Jeg har en slik der du stiller trykket i motor rommet. Da går det t-stykket ut i fri luft..så istedenfor at du må frem dit for å "slippe luften ut" så tar du en slange fra t-stykket å inn i kupe sånn du slipper ut luften der isteden.. Her er en rask tegning av hvordan jeg tror det skal vær koblet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Jeg har en slik der du stiller trykket i motor rommet. Da går det t-stykket ut i fri luft..så istedenfor at du må frem dit for å "slippe luften ut" så tar du en slange fra t-stykket å inn i kupe sånn du slipper ut luften der isteden..Her er en rask tegning av hvordan jeg tror det skal vær koblet:) Hei! Tror du at det skal være slik eller VET du at det skal være slik?:) Har brukt opp mange "hundre" meter med blå silikon slange på å prøve å finne ut hvordan den skal være koblet.. men skader jo ikke å prøve forslage ditt:) takk skal du ha! Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 tror fort det kan bli en hit den der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 det der gir også max trykk, jeg har prøvd. Jeg lånte den av en kompis som heller ikke fikk det til. Men ved senere ettertanke så tror jeg følgende: Klipp slangen på turbon å sett det t-stykket, slange fra det og feks inn i kupen til selve controllern(avhengig av hvor du vil ha den), og fra den og til vakum på innsugssia.:) Lykke til, håper det funker. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Noen som får detta til å funke eller? Skal kjøpe meg en sånn en jeg å. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 jeg gikk lei og kjøpte den enkle til 800kr som skal rett på slangen. Men prøv det siste jeg foreslo, det er det eneste jeg ikke kom på å prøve. Skriv en tilbakemelding når det er prøvd da... Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg