martinsen-lyd Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Hei, driver litt med 16v motoren min som skal inn i en 240. Også lurte jeg på om det går ann og sette 16v toppen rett på en 230f motor? Eller om det er lumer til ventilene i org stemplene på 16v motoren, så om jeg må bytte stempler i 230f motoren for og få på 16v toppen på 230f? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 må frese ut ventil lommer ja i 230f men bruk de du har fra 234 motoren. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 .hva med FK motorne.. må man frese ut hær å? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 må frese ut ventil lommer ja i 230f men bruk de du har fra 234 motoren. ok, hvem av motorene er best og bruke da, 230f ell 234f? Har tenkt litt på olje kanaler til ventilløfterne å, siden det er underspyøing på 230f åssen går det a? bare tette kanalene til underspylinga ell=? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 .hva med FK motorne.. må man frese ut hær å? det er d komprimerte stempler så trur man sleppe det der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Må frese ut ventilspor på alle 8V motorer hvis du skal ha 16V i tillegg til en hel del andre ting som regreim strammehjul osv, men det er bare å ta kontakt med en volvo penta forhandler for AQ171 er en B230 med 16V topp, så delene finnes orginalt se her: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=31900&highlight=16v+chamber Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Må frese ut ventilspor på alle 8V motorer hvis du skal ha 16V i tillegg til en hel del andre ting som regreim strammehjul osv, men det er bare å ta kontakt med en volvo penta forhandler for AQ171 er en B230 med 16V topp, så delene finnes orginalt se her: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=31900&highlight=16v+chamber ok, men det skal gå greit med og putte en 16v topp på em 230f motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 jada, som sagt så finnes dette orginalt allerede, men kun i penta hvor den heter aq171. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Tror det meste du trenger å vite står på den turbobricks linken fra Lars b:) Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 jada, som sagt så finnes dette orginalt allerede, men kun i penta hvor den heter aq171. hehe fin den der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 Tror det meste du trenger å vite står på den turbobricks linken fra Lars b:) jah driver og leser litt der, men lurer litt på om 234f blokka går rett nedi på org motorfester ell må man bygge om mye veit noen det ell:S vil helst bruke 234f blokka! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 hehe fin den der:) Ja fin den... har en slikens stående... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 12, 2007 Rapporter Share Skrevet August 12, 2007 jah driver og leser litt der, men lurer litt på om 234f blokka går rett nedi på org motorfester ell må man bygge om mye veit noen det ell:S vil helst bruke 234f blokka! Nei den passer ikke rett i... Må bygge om motorfeste på den ene sia såvidt jeg vet. Alle stemplene MÅ HA ventillommer. Om du skal ha turbo, så går det å bruke orginale 16V stempler med større grop. Går også bra å bruke B230F blokk ja. Krever litt modding av register oppsett, hvis ikke du vil bruke masse penger på Penta deler da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet August 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 Nei den passer ikke rett i... Må bygge om motorfeste på den ene sia såvidt jeg vet. Alle stemplene MÅ HA ventillommer. Om du skal ha turbo, så går det å bruke orginale 16V stempler med større grop. Går også bra å bruke B230F blokk ja. Krever litt modding av register oppsett, hvis ikke du vil bruke masse penger på Penta deler da.... veit du hvem side? og hva som må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 13, 2007 Rapporter Share Skrevet August 13, 2007 veit du hvem side? og hva som må gjøres? Nei jeg vet ikke hvilken side det er snakk om. Har alltid brukt 8V blokka som utgangspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.