Gå til innhold

Hvordan betale mindre skatt?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I fra 10. august begynner jeg i ny jobb.

Med den nye jobben kommer jeg til å tjene LITT mer enn det gjør nå.(ca.200.000 mer i året)

Slipper unna med 12% med den intekten jeg har nå.

Da er spørsmålet: er jeg nødt til å betale 33%skatt som andre folk, eller går det an å gjøre noen små grep?

-lån?

-BSU?

-donasjoner til veldedighet?

-verv i komunalpolitikken eller noe sånnt?

 

Er ikke interessert at skattepengene mine skal misbrukes nede på karl johan, mens jeg kjører på dritveier og betaler 12kroner literen for bensinen.

 

Jævla føkkings fint lite drittland vi bor i!!!!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bor du langt unna jobb?

Isåfall kan du trekke fra reisinga, er en egen sats pr. km..

19,88 kilometer er grensen..

 

Bor du hjemme?

Hvis ikke så slenger du inn et par besøk til hjemmet også, fradrag her også..

 

BSU

Hvis du sparer penger på BSU konto så får du 20% fradrag av det årlige skattefradraget, du kan ikke spare mer enn 15,000 i året..

Hvis du sparer 15K i året får du fradrag på 3000,-

 

Fagforeningskontigent

Betalt fagforeningskontingent kan trekkes fra med inntil 2.250 kr, eller med en forholdsmessig del av beløpet hvis kontingenten bare er betalt for en del av året.

 

Gave til frivillige organisasjoner

Gaven må være pengebeløp og minst 500 kr samlet i løpet av inntektsåret. Maksimalt fradrag er 12.000 kroner. For at gaven skal være fradragsberettiget må organisasjonen som mottar gaven godkjennes av likningsmyndighetene etter visse kriterier, og Skatteetaten har lagt ut denne listen over organisasjoner som er godkjent. Har du gitt til én av dem, kan du spare inntil 3.360 kroner i skatt.

 

Jeg har mer og mindre benyttet meg av alle disse:)

http://www.Dinside.no og DinePenger er proppfull av gode tips..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har det slik at eg betaler 500kr ekstra i skatt kvar mnd.

grunnen er at eg ikkje skal betala restskatt. dei 4 siste åra har eg fått igjen mellom 10 -20 000kr igjen på skatten.

har ein kollega som tjener nesten det samme som meg og han har ikkje dette. han har ofte fått igjen 2-3 tusen eller må betala tilbake.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man noen skattefordeler hvis man starter et "firma"?

Firmabil kanskje?

 

HE HE.....!!!

 

Inne på noe der..!

Et lite tips kan være å skaffe seg en regnskapsfører, dem kjenner til alle skattereglene. Koster vel 3-5000 kr å få gjort den jobben med selvangivelsen. Men kan garanter at du har igjen for det.

 

Har forresten sluttet og betale skatt jeg...:blah:

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man er fra norge, jobber for ett utenlansk firma og er på jobb i ett tredjeland så slepper man og betale skatt :P

 

så skaff dere jobb for ett dansk firma og bo i sverige :P

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler gladlig skatt til offentlige instanser.

Men det jeg iriirterer meg grønn over, er helt oppegående mennesker som bare går rundt og driver dank.

Sånne folk er også meget flinke til å fortelle oss skattebetalere forskjellen på rett og galt også.

Så har vi narkomane, som går rundt og doper seg, og er frekke i kjefte til de som allerede før på dem!

Sånne folk betaler jeg ikke mer penger til, enn det som er absolutt høyst nødvendig.

For prisen vi betaler for trygdede og narkomane, kunne vi ha hatt et helt suverent helsevesen, bra eldromsorg og full barnehagedekning.

Det er noe å tenke på!

 

BSU er påbegynt, og lånet er det bare å gå å hente ut..

 

BTW: Hvor kom ideen om låsesmed fra?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte eget firma er en grei måte å spare skatt på, ettersom du da kan trekke fra mye mer enn hva du klarer på selvangivelsen. Dette fordrer selvfølgelig at du kan fakturere for jobben du utfører.

Videre er følgende vanlige områder en kan spare skatt på:

- BSU

- Pendlefradrag

- Utgift til inntekt ervervelse (pc, finansaviser etc. om du driver med aksjehandel.)

- Boliglån

- Sett formuen i fond istedenfor å ha den på konto. Ikke like lukrativt som før, men en beregner vel fortsatt kun 85% av reell verdi.

- Ta ut formuen din i form av en bankremisse før nyttår, og sett den inn i starten av januar (fører til at du rapporteres til ligningsmyndighetene så det anbefales ikke)

 

Ellers kommer du til å tjene mer jo mer du jobber. Kjedelig å måtte skatte mye, men det blir også mer på deg.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår