Gå til innhold

Hvordan betale mindre skatt?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

For øvrig er det veldig synd på Skurk. Han bare MÅÅÅÅÅÅÅ ha en feit slede fra Bayern, han kan simpelthen ikke leve uten, og det faktum at det koster penger å ha bil, er for ham totalt uforståelig, og er helt klart et onde som påføres ham av staten utelukkende i den hensikt å skaffe penger til dritfeite bonusordninger til de allerede overbetalte statsansatte. Jada, så neida, så sånn er det. Og sånn går nu dagan...
Mistenker at det Skurk misliker er det faktum at hvis han kjøper seg nevnte slede ny,så har han omtrent betalt en åttendels mill i rene avgifter tilogmed før bilen er hans,og så skal han flås i form av veiavgift,reg-avgift,dyr forsikring,80% bensinavgift,bompenger,sinnsyke bøtesater for 3km/t for fort under en ellers helt trygg forbikjøring...og det var bare det jeg kom på på sparket. Skurk,can you confirm? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil anbefale alle i tråden her til å gå inn på denne siden og sjekke deres bidrag til felleskassa.

Overaskende nok, så kan vi ikke drive velferdsstaten for peanuts...

 

Må dessuten legge til at jeg aldri helt har skjønt logikken bak å gi folk med høyt lån lavere skatt. Slik jeg ser det bidrar det til å drive boligprisene oppover, siden alle kan betjene større lån, setter folk i en (større)økonomisk felle (i tilfelle rentestigning), og gir bankene en gave siden folk låner større beløp.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale alle i tråden her til å gå inn på denne siden og sjekke deres bidrag til felleskassa.

Overaskende nok, så kan vi ikke drive velferdsstaten for peanuts...

 

Jeg bidrar med en månedslønn:D

15769.-

 

Må dessuten legge til at jeg aldri helt har skjønt logikken bak å gi folk med høyt lån lavere skatt. Slik jeg ser det bidrar det til å drive boligprisene oppover, siden alle kan betjene større lån, setter folk i en (større)økonomisk felle (i tilfelle rentestigning), og gir bankene en gave siden folk låner større beløp.

 

Tja, er jo en måte å si det på..

Men, et sted må jo f,eks jeg bo.

Og når boligprisene er det dem er så må jeg faktisk betale deretter og håpe at jeg slipper å slikke frimerker til middag etterpå..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! "Skatten til ePiFaNT kan og dekkje 3.36 timar med Mette-Marit & co."

 

Når kan jeg få mine 3.36 timer med Mette-Marit mon tro? Ved direkte henvendelse med en utskrift av ovennevnte dokument? :D

 

EDIT: for å sette det hele i et litt annet perspektiv; "Dersom ePiFaNT gjev alle pengane [nettoinntekten] til Unicef eller Redd Barna, kan dette til dømes finansiere:

eit års skulegang for 1134 barn i Etiopia".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! "Skatten til ePiFaNT kan og dekkje 3.36 timar med Mette-Marit & co."

 

Når kan jeg få mine 3.36 timer med Mette-Marit mon tro? Ved direkte henvendelse med en utskrift av ovennevnte dokument? :D

 

EDIT: for å sette det hele i et litt annet perspektiv; "Dersom ePiFaNT gjev alle pengane [nettoinntekten] til Unicef eller Redd Barna, kan dette til dømes finansiere:

eit års skulegang for 1134 barn i Etiopia".

 

Da kan vi begynne å snakke om prioriteringer! :D

Hva vil du helst ha? 3.36 timer med Mette-Marit, eller at flere etiopere utdanner seg til å svindle oss i minibanker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BJØRN JONAS sitt bidrag til felleskassa kan til dømes finansiere:

 

* 0 døgn i fengsel eller

* 0 nye prestekjolar eller

* 0.000000 stk Herkules transportfly eller

* 0 meter nybygd veg

 

BJØRN JONAS og kongehuset

 

Skatten til BJØRN JONAS kan og dekkje 0 timar med Mette-Marit & co.

 

BJØRN JONAS betaler 0 kr i skatt. For desse pengane kan vi få:

 

* 0 hjarteoperasjon(ar) (hjerteklaff) på eit offentlege sjukehus eller

* 0 hofteprotese® eller

* 0 døgn på sjukeheim eller

* 0 besøk av heimehjelp/heimesjukepleiar eller

* 0 sekunders drift av Folketrygda

 

 

Vakje so oppdatert dinna her...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare få tilføye at vi faktisk er to om bmw'n å mæsjedesn.

 

Mæsjedesn er i utgangspunktet min og bmw'n skurk sin, MEN vi har ingenting som heter for ''mitt og ditt'' så vi deler alt, inklusiv økonomi, så vi klarer oss!

 

Folk må vel likevel kunne innrømme at det er FOR dyrt å ha bil?

Vi betaler 2660 i året for hver bil.. og d faktum at veia rundt der vi bor og kjører (kjelsås, sinsen, ellingsrud, strømmen, fjellhamar, lillestrøm bla)er helt forjævli'e gjør meg rimli usikker på hva i helsike penga egentli går til..

 

BIL ER FOR DYRT!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit liv i sus og dus

Når skatten er betalt, har SINDRE 84 kr til eige bruk. Dersom SINDRE satsar på eit liv i sus og dus, rekkjer pengene til eit av desse føremåla:

 

0 flasker ekte rosa champagne Dom Perignon Rose 1996

0 stk Aston Martin sportsbiler eller 0 månedskort med Oslo Sporveier

Når kvardagen blir for grå, held pengepungen til:

 

0 dagar i sola på Mauritius, evt. til

3 stk Pizza Grandiosa heime på kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye rike folk rundt her gitt..

 

Gjennomsnittsinntekta for dei som bur på poststaden 2004 LILLESTRØM er 241596 kr. BJØRN tente 217626 kr mindre enn dette. Gjennomsnittleg formue er 261573 kr.

 

^^^^I 2006 hadde jeg "god råd" i forhold til '07... kunne kjøpt 629 grandiser :mat . Det som er dumt er at det ikke står "For xxx kroner kunne Bjørn betalt xxx dager gjennomsnittelig husleie i sitt distrikt" og sånne litt mer relevante ting i den der.. Da hadde man virkelig sett hvor griseblakk man er... :(

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det jeg mener er at bilavgiftene generelt er for høye..

Man har alltids råd til å betale dem, men man må da få spørre seg hva de går til? Det viktigste er jo veier! Det er jo forbruksvare for bila så det bør være førsteprio!

 

Kommer aldri til å forstå meg på hvorfor f.eks en omregistrering koster 12.726,- (riktinok for en 07 wrx sti..)?!?!?

Bil er fortsatt for dyrt i mine øyne, men er man gla i bil, som vi er, så prioriterer man disse utgiftene:)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å forstå meg på hvorfor f.eks en omregistrering koster 12.726,- (riktinok for en 07 wrx sti..)?!?!?
Da koster om-reg'en av en sånn mer enn hele avgiftssummen man betaler for å få skilter på et spesialbygge i Sverige...:ex_machin

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår