Gå til innhold

Montering av turteller - hvor er coilen??

Ranger emnet


Golf 4 Life

Anbefalte innlegg

Hei sann,

 

Har kjøpt en turteller til golfen min(har kun klokke orginalt), men jeg sliter litt med monteringen. Det er den typen som skal kobles til coilen.

 

Har funnet ut hvordan jeg skal koble alt nå, det eneste jeg lurer på er hvor coilen er og hvordan den ser ut. Skal ha en ledning koblet til minus polen på coil.

 

Hadde vært kjempefint hvis noen har et bilde, men en kort forklaring holder kanskje. :)

'98 Toyota Corolla 1,6 Luna

'92 Vw Golf cl - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg har funnet den, så takker med hjelpen til det så langt. Men jeg ble samtidig litt usikker på om den skal på + eller -.

 

I instruksjonen som fulgte med turtelleren står det at den skal kobles til - på coilen, men som Sugekopp sa, så virker det mer logisk å koble den til +. Er det krise hvis jeg tar feil pol?

'98 Toyota Corolla 1,6 Luna

'92 Vw Golf cl - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg har funnet den, så takker med hjelpen til det så langt. Men jeg ble samtidig litt usikker på om den skal på + eller -.

 

I instruksjonen som fulgte med turtelleren står det at den skal kobles til - på coilen, men som Sugekopp sa, så virker det mer logisk å koble den til +. Er det krise hvis jeg tar feil pol?

 

Turtellere skal kobles til minus på coilen, er ofte merket med - eller 1.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uorginal turteller for montering på dashbordet, men skal se etter det w tegnet på dynamoen ja. Takker for tipset! :) Blir ikke sjekket sånn med en gang, for det regner som f.. ute, og jeg har ikke garasje.

 

Har tenkt å følge instruksene som fulgte med, så går for - pol hvis jeg ikke finner w på dynamoen.

 

Noen som vet om jeg kan ødelegge noe ved å koble meg inn på feil pol på coilen? Eller er det bare at jeg ikke får signal?

'98 Toyota Corolla 1,6 Luna

'92 Vw Golf cl - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DIY hadde vært fint ja, spesielt for min del, he he. Er ganske ny i gamet på dette med bilmekking, men det har vel de fleste skjønt for lengst. :)

 

Har funnet kontaktene på coilen. Coilen var lett å finne, var bare å følge midterste ledningen fra fordeleren. Coilen står skrudd fast på torpedoveggen ved siden av bremseveskebeholderen, sånn i tilfelle noen andre enn meg skulle lure. Var bare å dra opp et deksel på coilen, og der er to kontakter.

 

Men selvølgelig står det 1 og 15 isteden for + og -. Noen som vet helt sikkert hva som er hva?

 

Når jeg bare vet hva som er + og - så skal resten være plankekjøring. :D

'98 Toyota Corolla 1,6 Luna

'92 Vw Golf cl - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DIY hadde vært fint ja, spesielt for min del, he he. Er ganske ny i gamet på dette med bilmekking, men det har vel de fleste skjønt for lengst. :)

 

Har funnet kontaktene på coilen. Coilen var lett å finne, var bare å følge midterste ledningen fra fordeleren. Coilen står skrudd fast på torpedoveggen ved siden av bremseveskebeholderen, sånn i tilfelle noen andre enn meg skulle lure. Var bare å dra opp et deksel på coilen, og der er to kontakter.

 

Men selvølgelig står det 1 og 15 isteden for + og -. Noen som vet helt sikkert hva som er hva?

 

Når jeg bare vet hva som er + og - så skal resten være plankekjøring. :D

 

som 780V8 skrev så er 1 minus :)

Vr6 -93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 8 months later...

skal handle turteller i morgen, men hvor er letteste vei inn torpedoveggen? har et lite hull der ledningene til den j..... defa alarmen var. med det er så j...... mye ledninger iveien inne i dash, har foresten to ledninger til to ekstralys jeg kan prøve å lure ut ledningen.

kjøre:

VW Golf 1,9 TDI 2003

VW Boble 1300 1966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår